در گفتگو با رئیس اسبق پلیس راه کشور مطرح شد؛

ماموران حق عبور از قوانین راهنمایی و رانندگی را ندارند / مامور متخلف بازداشت می شود

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۵:۴۴:۰۷
کد خبر: ۷۷۹۳۵۱
ماموران حق عبور از قوانین راهنمایی و رانندگی  را ندارند /  مامور متخلف بازداشت می شود
اسماعیلی گفت :برگ جریمه برای ماموران متخلف صادر نمی شود اما سیاست کلی این است که این رانندگان نباید بر خلاف قانون رفتار کنند تا حدی که حتی نباید خودرو پلیس کثیف بوده و رفتار غیر متعارف داشته باشند .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ، قوانین راهنمایی و رانندگی برای  همه کسانی که پشت فرمان خودرو می نشینند و در شهرها و جاده ها تردد دارند صدق می کند ، استثنا هم ندارد ،حتی برای ماموران راهنمایی و رانندگی و رانندگان خودروهای ارگان های مختلف .

هر چقدر شهروندان موظف به رعایت های قانونی هستند  اما بسیار شاهد آن هستیم که اکثر خودروهای  راهنمایی و رانندگی و  ارگان های دیگر هیچ گونه قانونی را رعایت نمی کنند و خود از  ایجاد کنندگان بی نظمی هستند .

اینکه آیا رانندگان خودروهای ارگان های مختلف دولتی می توانند از قانون عبور کند یا خیر و اصلا قانون برای آنها تفاوتی قائل شده است یا نه ، مبحثی بود که با سعید اسماعیلی ف رئیس اسبق پلیس راه کشور به گفتگو پرداختیم که در ادامه می خوانید:

سعید اسماعیلی با بیان اینکه هر ماشین پلیس یک راننده و یک افسر  دارد ، که افسر  حتما باید کنارش باشد و اجازه تخلف در رانندگی را برای وی میسر نکند زیرا اگر راننده خلاف مقررات رفتار کندسرپرست باید پاسخگوی رفتار بی قانون او باشد  گفت : نظارت بر عملکرد ماموران  نیروهای مسلح ، سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی برعهده دژبان ها است . هر کدام از این ارگان ها نیز دژبان های خود را دارند  که در خیابان ها مستقر است  . دژبان ها اگر رفتار نا متعارف یا خلاف قانون ببینند حتما شماره ماشین را گزارش میکنند و راننده سخت مجازات میشود اما در این بین متاسفانه بعضی از رانندگان هستند  که گاهی تخلف میکنند .

وی ابراز کرد: نظارتی که بر نوع رانندگی پلیس وجود دارد  به مراتب باید بیشتر از وسایل نقلیه شخصی و عمومی باشد و در خصوص کوچکترین تخلف باید پاسخگو بوده و   توضیح بدهند که  مثلا چرا از چراغ قرمز عبور کرده یا بدون رعایت قوانین رانندگی می کنند .  در برخی موارد ،جرایم به خود راننده منتسب میشود.

اسماعیلی با گفتن از اینکه صدور   برگ جریمه  برای ماموران پلیسی که تخلف می کنند مرسوم نیست ادامه داد : برگ جریمه برای ماموران متخلف  صادر نمی شود اما سیاست کلی این است که  این رانندگان نباید بر خلاف قانون رفتار کنند تا حدی که حتی نباید خودرو پلیس  کثیف بوده  و رفتار غیر متعارف داشته باشند  اماباز هم گاهی تخلف رخ می دهد که اکثرا تخلفات از سوی سرباز وظیفه ها صورت می گیرد که عمل خلاف قانون آنها مورد چشم پوشی نباید قرار گیرد و در داخل سازمان با آنها برخورد قانونی می شود ، در برخی موارد فرد متخلف بازداشت میشود. البته  90 درصد خودروها با افسر یا سرپرست  تردد میکنند که امکان تخلف در این ها شرایط بسیار کاهش می یابد.

وی در  پایان در خصوص اینکه اگر مردم تخلفی از ماشین های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر مشاهده کردند چگونه می توانند شکایت کنند که امیدوار باشند مورد رسیدگی قرار گیرد گفت : از طریق سامانه 197  ، شماره پلاک خودرو متخلف  را گزارش کنند تا بر اساس شماره خودرو و نوع تخلف به پرونده رسیدگی شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز