معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درگفتگو با برنا مطرح کرد؛

لزوم تدوین قانون برای هنرهای خیابانی/ حمایت ویژه وزارت ورزش و جوانان از نوازندگان رشت

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۱۴:۵۰:۰۱
کد خبر: ۷۸۰۹۰۵
لزوم تدوین قانون برای هنرهای خیابانی/ حمایت ویژه وزارت ورزش و جوانان از نوازندگان رشت
تندگویان گفت : به نظر یا شورایعالی انقلاب فرهنگی یا یکی از کمیسیون های مجلس می تواند مصوبه ای در مورد اجراهای خیابانی که در کشور شایع شده ارائه دهند. شوراهای شهر هم می توانند مصوبه ای درباره فضاهای عمومی بگذرانند که در اختیار تئاتر و موسیقی خیابانی قرار بگیرد تا مسئله بلاتکلیفی قانونی هم برطرف شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ هفته گذشته در پی برخورد نامناسب نیروی انتظامی با چند جوان نوازنده خیابانی در شهر رشت، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان واکنش نشان داد و امروز در جلسه ای با این گروه دیدار داشت.

محمد مهدی تندگویان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا  عنوان کرد:  از همان روز که این اتفاق افتاد ما واکنش نشان دادیم و در استان پیگیری کردیم که اگر مشکل حقوقی یا انتظامی برای آنها به وجود آمده برای برطرف شدن آن کمک کنیم.  بعد که مطمئن شدیم مشکل انتظامی ندارند و پرونده مختومه شده، از آنها دعوت کردم سفری به تهران داشته باشند تا هم دلجویی شود و هم صحبتی داشته باشیم.

وی درخصوص  اتفاق روی داده هر دو طرف را مقصر دانست و گفت: هم به این جوانان تذکر دادم که این حرکت نباید در شب شهادت انجام می شد و هم  نیروی انتظامی حرکت مناسبی نداشت و بهتر بود تذکر داده می شد تا به اجرا ادامه ندهند که البته خود نیروی انتظامی  این مسئله را پذیرفت.

 از آنجا که ما در حوزه های مختلف و تشکل هایی که برای جوانان داریم این گونه برنامه ها و فعالیت ها را هدایت می کنیم، به این گروه پیشنهاد داده شد  که اگر بخواهند به صورت حرفه ای بحث موسیقی خیابانی را ادامه دهند می توانند در مجموعه استانی ما یا خودشان تشکل و سمنی را ثبت کنند که با قوانین و مقررات همسو باشد تا بتوانیم در آینده از آنها حمایت حقوقی هم انجام دهیم  یا در تشکل های هنری استان عضو شوند.

تندگویان تاکید کرد : به معاون خود در استان هم سفارش کردم  هر نوع کمک که لازم است به این جوانان  ارائه شود تا از راه قانونمند حرفه هنری خود را ادامه دهند .

معاون وزیر در امور جوانان به نبود قانون در رابطه با اجراهای خیابانی در کشور اشاره کرد و گفت: این اتفاق تقریبا پانزدهمین اجرای خیابانی این گروه در شهر رشت بوده و تا کنون مشکلی نداشته اند و اگر آن شب هم شهادت نبود باز مشکلی پیش نمی آمد اما موضوع اصلی، سکوت قانون در این مورد است. هم کسانی که چنین فعالیت هایی را انجام می دهند نمی دانند برای اخذ مجوز به کجا مراجعه کنند هم اگر قرار بر برخورد باشد هیچ نوع دستور قانونی وجود ندارد. به نظر یا شورایعالی انقلاب فرهنگی یا یکی از کمیسیون های مجلس می تواند مصوبه ای در مورد اجراهای خیابانی که در کشور شایع شده ارائه دهند. شوراهای شهر هم می توانند مصوبه ای درباره فضاهای عمومی بگذرانند که در اختیار تئاتر و موسیقی خیابانی قرار بگیرد تا مسئله بلاتکلیفی قانونی هم برطرف شود.

تندگویان افزود: در حوزه جوانان همین که یک جوان به سمت آسیب اجتماعی نمی رود و به یک کار هنری اقدام می کند، خود جای تشکر  دارد و ما هم باید استقبال کرده و هم  جایگاهی فراهم کنیم که به اجرا بپردازند. از نظر ما این فعالیت ها نوعی پرکردن اوقات فراغت و نشاط اجتماعی است و مردم هم استقبال می کنند؛ در عین حال به شکلی  اشتغالزایی هم برای برخی جوانان فراهم کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز