عضو فراکسیون جوانان مجلس درگفتگو با برنا مطرح کرد؛

حذف نام زنان توانمند از لیست پست های مدیریتی/ اتحاد بانوان ، چرخه رسیدن به پست های مدیریتی را سریعتر می کند

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۵:۳۴:۱۹
کد خبر: ۷۸۳۳۳۷
حذف نام زنان توانمند از لیست پست های مدیریتی/ اتحاد بانوان ، چرخه رسیدن به پست های مدیریتی را سریعتر می کند
ساعی گفت: در خصوص انتصاب زنان در پست های مدیریتی چون وزیر و ... بارها با دولت و مجلس مکاتبه کرده ایم، تذکر داده ایم اما متاسفانه هنوز در نظام اداری نگاه مردسالارانه وجود دارد و اعتماد به توانمندی بانوان کم است بنابراین با تلاش، حمایت و همبستگی بانوان با یکدیگر به طور حتم این شروع مثبت را به سرانجام خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، با اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان خبری از نام بانوان کشور در میان اسامی مدیران جدید نیست . در چنین شرایطی این سوال پیش می آید که آیا زنی در کل فضای مدیریتی کشور توانمندی لازم برای تصدی پست های مدیریتی در سطوحی همچون استانداری  را نداشته و ندارد ؟ پس  سهم 30 درصدی زنان در پست های مدیریتی چه شد ؟

در این خصوص باعضو فراکسیون جوانان مجلس گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

زهرا ساعی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: هدف از اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان، کاهش ترکیب سنی مدیران در نظام اداری بود که در این چرخه مدیریتی می توانستیم زنان توانمند را نیز جایگزین افراد بازنشسته در پست های حساس کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به سهم 30 درصدی مطرح شده از دولتمردان در خصوص تصدی زنان در پست های مدیریتی و حساس، تاکنون روند رو به رشدی در انتصابشان به عنوان معاون، مدیر و ... داشته ایم اما انتظار می رود که در منصب استانداری، وزیر و ... نیز از زنان بکارگیری شود.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: در خصوص انتصاب زنان در پست های مدیریتی چون وزیر و ... بارها با دولت و مجلس مکالتبه کرده ایم، تذکر داده ایم اما متاسفانه هنوز در نظام اداری نگاه مردسالارانه وجود دارد و اعتماد به توانمندی بانوان کم است بنابراین با تلاش، حمایت و همبستگی بانوان با یکدیگر به طور حتم این شروع مثبت را به سرانجام خواهیم رساند.

ساعی در پایان گفت: با توجه به رزومه های ارسال شده از سوی زنان، کم نبوده اند بانوان توانمندی که در این مسیر تجربه و علم کافی داشته اند اما به دلایل فوق از لیست حذف شدند بنابراین دولتمردان باید مطابق با قولی که در رابطه با انتصاب بانوان داده اند، عمل کنند تا زنان در چرخه مدیریتی بی نصیب نمانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز