معاون فرماندار تهران هشدار داد:

برخورد جدی با کارخانه های آلاینده محیط زیست تهران/ امکانات رفاهی در اراضی ۴۵۰ هکتاری تلو برای کامیون داران ایجاد می شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۱:۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۸۵۹۹۴
برخورد جدی با کارخانه های آلاینده محیط زیست تهران/ امکانات رفاهی در اراضی ۴۵۰ هکتاری تلو برای کامیون داران ایجاد می شود
معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با تاکید بر دریافت مجوزهای لازم توسط کارخانه های آلاینده از سازمان محیط زیست گفت: با کارخانه های آلاینده محیط زیست برخورد جدی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، غلامحسین آرام در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تهران در ساختمان شهرداری منطقه 4 گفت: یکی از عمده ترین مشکلات شمال شرق تهران عبور و مرور بیش از حد کامیون ها در اراضی تلو و تخلیه خاک و نخاله به صورت شبانه روزی حدوداً 25 هزار تن در شبانه روز است.

وی با بیان اینکه کنترل شبانه روزی اراضی تلو و نظارت بر تردد کامیون ها از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در تلو خواهد بود افزود: با همکاری نیروهای انتظامی و نصب دوربین های نظارتی به صورت شبانه روزی تردد کامیون ها کنترل خواهد شد تا از تخلیه خاک و نخاله جلوگیری شود.

آرام، عمران و آبادانی اراضی تلو را یکی از مهمترین اقدامات پیش رو عنوان کرد و گفت: تعریض جاده تلو، تامین روشنایی و ایجاد امکانات رفاهی برای کامیون داران از جمله اقداماتی است که با مشارکت شهرداری منطقه 4 در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران اراضی تلو را به عنوان یکی از ریه های تنفسی شهر تهران دانست و گفت: باید تمهیدات لازم برای توسعه کمربند سبز و حفظ این محدوده به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری کلانشهر تهران اندیشیده شود.

وی یکی از مهمترین مشکلات منطقه 4 در محدوده حریم را وجود ارگان های نظامی عنوان کرد و گفت: شهرداری منطقه 4 باید جلساتی را با نمایندگان ارگان های نظامی جهت ساماندهی این اراضی و کاهش مشکلات زیست محیطی برگزار کند.

آرام وجود کارخانه های متعدد در اطراف تهران را یکی از مهمترین تهدیدات زیست محیطی برای شهر و شهروندان عنوان کرد و گفت: ساماندهی کارخانه های تولیدی محدوده شهر تهران از اهداف اصلی کارگروه مدیریت پسماند است و با کارخانه های آلاینده برخورد جدی می شود.

محمد خبازها قائم مقام شهردار منطقه چهار در ادامه این نشست با اشاره به ویژگی خاص منطقه 4 و در برگیری 10 درصد از جمعیت و مساحت شهر تهران گفت: یکی از با ارزش ترین حریم های شهر تهران در منطقه 4 واقع شده است و ما به دنبال صیانت از این محدوده مهم شهری هستیم.

وی وضعیت فعلی حریم منطقه چهار را مطلوب دانست و گفت: متاسفانه تردد کامیون های حامل خاک و نخاله در محدوده تلو منجر به ایجاد تهدیدات امنیتی ترافیکی و زیست محیطی شده است که باید به صورت ویژه به مشکلات آن رسیدگی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز