با تلاش معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه انجام شد؛

استفاده از ظرفیت بهبودیافتگان برای درمان اعتیاد

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۱۲:۰۲:۵۸
کد خبر: ۷۸۷۳۹۸
مربیان بهبودیافته با آموزش دوره مهاجر در قالب کارگاهی سه روزه، به کمک معتادان متجاهر برای ترک اعتیاد، مراقبت پس از خروج و عدم بازگشت آنان به این چرخه می روند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دومین روز از کارگاه سه روزه تربیت مربی دوره مهاجر در هتل باباطاهر برگزار شد.

در این برنامه که توسط اداره کل فرهنگی اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در حال اجراست، تلاش می شود تا با تشریح انواع مهارت‌ های زندگی اجتماعی و ارائه آگاهی و شناخت بیشتر و افزایش امکان استفاده از آنها در موقعیت‌ های مختلف زمینه و بستر سازش و تثبیت موقعیت و رفع مشکلات مقابله با چالش‌های زندگی به خوبی فراهم شود.

سعید امانی مدرس این کارگاه گفت: این دوره در رابطه با تربیت مربی برای معتادان در حال ترک تبصره ٢ ماده ١٥ و کمپ های ماده ١٦ است.

وی افزود: یک سری مهارت های اساسی زندگی به این افراد آموزش داده می شود.

امانی اظهارکرد: از آنجا که بهبودیافتگان به نوعی از جامعه گسست داشتند و این گسست باعث شد زندگی برای آنان در فضای جامعه سخت شود، لذا به علت این دوری از جامعه، مجبور می شوند دوباره به اعتیاد برگردند.

وی ادامه داد: مربی های منتخب از استان های کشور، ٤٦ ساعت آموزش می بینند و این آموزش از خودشناسی شروع می شود و به سمت موضوعات کاربردی مانند مدیریت ارتباطات و مخصوصا مدیریت و برنامه ریزی در همه مراحل زندگی شان می رود.

این مدرس دوره مهاجر خاطرنشان کرد: در واقع این دوره کمک می کند تا افراد برنامه محور تربیت شوند و هر مشکل را به مساله قابل حل تبدیل کنند.

وی مواردی از این کارگاه را انجام کار گروهی، تشکیل گروه های کوچک و استفاده از فعالیت های پر نشاط مانند بازی های بومی محلی برشمرد.

امانی ادامه داد: از برنامه پیمان برادری که مخصوص ما مسلمانان هم هست استفاده می کنیم تا انسجام آنان را برای ترک کامل، بیشتر شود.

مدرس کارگاه تربیت مربی دوره مهاجر درباره شرکت کنندگان این دوره گفت: این افراد مربیان بهبودیافته هستند که هر کدام پس از کسب آموزش، به استان خود برگشته و مطالب آموزش دیده را انتقال می دهند.

به گفته وی، قبلا افرادی که آموزش می دیدند از بهبود یافتگان نبودند که این وضعیت را درک کرده باشند؛ بلکه افراد سالمی بودند که نمی دانستند مشکلات معتاد چیست.

امانی درپاسخ به این پرسش که دوره مهاجر چیست ، گفت: دوره محوری به نام امید با استاندارد سازمان فنی حرفه ای است که یکی از دوره های امید، مهاجر است و بر مبنای پیشگیری از اعتیاد می باشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز