فعال محیط زیست در گفتگو با برنا؛

واگذاری ۷۷ هزار هکتار مناطق حفاظت شده به بخش خصوصی/ مسیرهای تخریب گر را از بین ببریم

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۶:۰۵:۱۳
کد خبر: ۷۸۸۰۱۱
واگذاری ۷۷ هزار هکتار مناطق حفاظت شده به بخش خصوصی/ مسیرهای تخریب گر را از بین ببریم
محمد درویش گفت: 77 هزار هکتار از مناطق حفاظت شده و پارک های ملی به بخش خصوصی واگذار شد، در حالی که طبق قانون باید فرصت مناطق حفاظت شده به 17 درصد می رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مشکل محیط زیست زمانی حل می شود که حفاظت از آن هم برای محیط بانان هم مردم و هم مسئولان دارای اهمیت ویژه ای باشد.

متاسفانه برخی قوانین مرتبط با محیط زیست در پیچ و خم تصویب باقی مانده و همچنان بی تکلیف میان دستان قانون گذاران جا به جا می شود.

در این خصوص با یک فعال محیط زیست گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

محمد درویش، فعال محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: با وضع چند قوانین مشکلات محیط زیست حل نمی شود، ابتدا باید مسیرهای تخریب گر را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه 77 هزار هکتار از مناطق حفاظت شده و پارک های ملی با روند قانونی و با موافقت شورای عالی محیط زیست به بخش خصوصی و وزارت مسکن، وزارت راه و شهرسازی، صنایع نظامی، کارخانجات و ... واگذار شده است، در حالی که طبق قانون باید فرصت مناطق حفاظت شده به 17 درصد می رسید اما کمتر شده است.

درویش بیان کرد: یکی از مسیرهای تخریب محیط زیست واگذاری مرجعیت منابع زیستی از سازمان محیط زیست به وزارت جهاد کشاورزی بود که اصلا به اثرات مخرب آن پرداخته نشده است، به طور مثال باید گفت که چطور یک وزارت خانه می تواند حافظ یوزپلنگ ایرانی، میش مرغ و ... باشد در حالی که علم این موضوع کاملا تخصصی بوده و این سازمان حفاظت محیط زیست است که به موضوعات اشراف کامل دارد.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: بنابراین اگر می خواهیم به واقع به احیای محیط زیست کمک کنیم ابتدا به شناسایی عوامل ضربه زننده بپردازیم و در کنار آن مردم را غنی از فرهنگ احترام به محیط زیست کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز