الگوبرداری از دوران بمباران

امکان افزایش آموزش در مناطق محروم با کمک صدا و سیما/ رسانه ملی از تب بالای در آمدزایی کنکوری بکاهد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۵:۳۴:۱۷
کد خبر: ۷۸۸۱۰۱
امکان افزایش آموزش  در مناطق محروم  با کمک صدا و سیما/ رسانه ملی از تب بالای در آمدزایی کنکوری بکاهد
بهلولی گفت : فقدان مرکز واحد تصمیم گیری برای الزام نهادهای مختلف حاکمیت به تکمین مسئولیت در قبال آموزش پرورش موضوعی است که آموزش و پرورش را در تحقق اهداف و رفع مشکلات به چالش کشیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، طبق اعلام های رسمی، در مناطق زیادی از کشور به خصوص در مناطق محروم  دچار کمبود و یا نبود مدرسه برای قشر دانش آموز هستیم. یکی از راه های عبور از این شرایط می تواند با همراهی صدا  و سیما شکل بگیرد.

در گذشته صدا و سیما به دلیل تعطیلی مدارس در زمان جنگ تحمیلی، به همدلی با مردم روی آورد بطوریکه در زمان مشخص پایه های ابتدایی برای جا نماندن، دروس خود را از طریق تلویزیون آموزش می دیدند.

حال به نظر می رسد اجرای این الگو برای مناطق محروم خالی از لطف نیست و می توان در مناطقی که دچار این محرومیت ها و کبودها هستند از همراهی شبکه های استانی برای کاهش این ضعف استفاده کرد. با کارشناس آموزش و پرورش در همین زمینه گفتگو کرده ایم.

مهدی بهلولی، کارشناس آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: به نظر می رسد پیاده سازی طرح مذکور کمک بسیار موثری به محرومان مناطق محرم می کند اما باید این موضوع را در نظر گرفت که تب بالای حاصل از درآمدزایی کنکور اجازه توجه به اصل آموزش بدون درنظر گرفتن جنبه تجاری را به صدا و سیما نمی دهد.

وی تصریح کرد: فقدان مرکز واحد تصمیم گیری برای الزام نهادهای مختلف حاکمیت به تکمین مسئولیت در قبال آموزش پرورش موضوعی است  که آموزش و پرورش را در تحقق اهداف و رفع مشکلات به چالش کشیده است.

کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: در 15 سال گذشته قرار بود سند تحول بنیادین با نام سند ملی آموزش و پرورش تنظیم شود چرا که مسئولان اجرایی متوجه اهمیت دخالت تمامی نهاد در راهبرد برنامه های آموزش و پرورش شده بودند.

بهلولی ادامه داد: در قانون برنامه و بودجه مصوب شد تا برخی از نهاد های اقتصادی تا 2 درصد از درآمد خود را به آموزش و پرورش اختصاص دهند اما این امر هیچگاه محقق نشد و این وزارتخانه زور بازپسگیری حق خود را از نهادهای اقتصادی و سازمان صدا و سیما ندارد.

وی در پایان به برنا گفت: بنابراین تا زمانی که به موضوع آموزش نگاه تجاری می شود و صدا و سیما بیشتر به جنبه درآمدزایی خود فکر می کند، نمی توان کاری برای مناطق محروم انجام داد.

 

نظر شما
پرونده ویژه