رئیس هیات مدیره انجمن ققنوس مطرح کرد ؛

میزان سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط جهانی است / هرساله ۲۰۰ هزار نفر در ایران می سوزند

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۰:۲۳:۰۶
کد خبر: ۷۸۸۳۶۵
میزان سوختگی در ایران ۸ برابر  متوسط جهانی است /  هرساله ۲۰۰ هزار نفر در ایران می سوزند
فاطمی گفت : میزان سوختگی در ایران 8برابر متوسط جهانی بوده و ما جزو کشورهایی هستیم که سوختگی در آن بسیار شایع است چنانکه بین 180تا 200هزار نفر در سال دچار سوختگی های جدی می شود که حدود 28هزار نفر از این تعداد بستری شده و دو هزار نفر در سال جان خود را در اثر سوختگی از دست می دهند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا، محمد جواد فاطمی رئیس هیات مدیره انجمن ققنوس، جمعیت حمایت از بیماران سوختگی در نشست خبری صبح امروز با تاکید بر اهمیت نقش پیشگیری از سوختگی به تشکیل کمیته پیشگیری ار سوختگی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت این کمیته به دبیرخانه ریاست جمهوری منتقل شده است که می‌تواند در پیشگیری از سوختگی موثر باشد.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از سوختگی باید نها های متولی و مردم با هم مشارکت کنند ادامه داد در این راستا به شورای علی فرهنگ عمومی پیشنهاد دادیم روز اول دی را به عنوان روز ملی پیشگیری ثبت کنند که امیدواریم اینکار انجام شود

رئیس هیات مدیره انجمن ققنوس با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگسازی و پیشگیری از حوادث سوختگی اظهر کرد میزان سوختگی در ایران 8برابر  متوسط جهانی بوده و ما جزو کشورهایی هستیم که سوختگی در آن بسیار شایع است چنانکه بین 180تا 200هزاز نفر در سال دچار سوختگی های جدی می شود که حدود 28هزار نفر از این تعداد بستری شده و دو هزار نفر در سال جان خود را در اثر سوختگی از دست می دهند

وی خاطر نشان کرد : در زمینه پیشگیری درمان بازتوانی در حمایت بیماران سوخته پس از ترخیص با مشکلات بسیاری مواجهیم ادامه دارد.

فاطمی، با بیان اینکه 35مرکز سوختگی در سراسر کشور داریم تصریح کرد : تعداد تخته‌ های  سوختگی ما بسیار کم است و نصف میزان مورد نیاز را داریم همچنین در بخش ویژه که از اهمیت بالایی برخوردار است یک سوم میزان مورد نیاز تخت داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید همواره 50درصد تخت سوختگی خالی باشد تا درصورت بروز حوادث بزرگ تخت داشته باشیم ادامه داد :  اما در کشور ما به عنوان مثال تخت های بیمارستان مطهری 100درصد پر است.

رئیس جمعیت ققنوس با بیان اینکه سوختگی هزینه بر بوده و به همین علت بیمارستان ها و دانشگاهها از بخش سوختگی حمایت چندانی نمی کنند گفت :  از سوی دیگر بیشتر افرادی که دچار سوختگی می شوند قشر نیازمند بوده و  از عهده هزینه سوختگی بر نمی آیند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از بیمه ها برای پانسمان های جدید  و جایگزین گفت بیمه ها اغلب این نوع پانسمان ها را پوشش نمی دهند و ما ناچار هستیم از روش های سنتی و تاریخ گذشته استفا ه کنیم که باعث مرگ ومیر بیماران بیش، از میران عادی می شود.

فاطمی با بیان اینکه طرح تحول سلامت باعث بهبود شرایط و کاهش مرگ و میر شده است، اظهار داشت: ما در این حوزه رشد کندی داریم که امیدواریم شرایط هر چه سریعتر با دیده شدن برنامه های مثمرثمر بهبود یابد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه بیشترین ساختمان هایی که در کشور آتش، می‌گیرند، زیر 6طبقه هستند و براساس گزارش ها در دو روایت مختلف 17هزار و 35هزار کلاس درس ناایمن داریم عنوان کرد: سوختگی قابل پیشگیری است اما درمان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سالانه 1350نفر در اثر سوختگی ناشی از برق گرفتگی دچار معلولیت شده و 17هزار میلیارد تومان به خاطر این نوع سوختگی، به سلامت کشور هزینه تحمیل می شود.

وی در پایان گفت: بیمه های آتش سوزی افزاد را تحت پوشش قرار نمی دهد و تنها اموال هستند که بیمه می شوند بنابراین در بحث بیمه آتش سوزی، 35درصد سوددهی داشته ایم که معتقدم این مقدار باید صرف مردم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز