سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران خبر داد:

ورود دستگاه قضایی برای پلمپ ساختمان های ناایمن/ نقص قوانین در حوزه پیشگیری از سوختگی

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۲:۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۸۸۴۵۴
ورود دستگاه قضایی برای پلمپ ساختمان های ناایمن/ نقص قوانین در حوزه پیشگیری از سوختگی
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ایمنی تنها به تجهیزات ایمن سازی بستگی ندارد و اگر مردم فرهنگ پیشگیری را ندانند باز هم باید منتظر حادثه باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، جلال ملکی در نشست خبری روز پیشگیری از سوختگی با بیان اینکه در جهان چهارمین دلیل تلفات در حوادث، سوختگی و پانزدهمین علت مرگ و میر کودکان نیز همین موضوع است، گفت: به عنوان یک آتش نشان و براساس مشاهداتم معتقدم که دردناک ترین نوع مرگ ناشی از سوختگی است که حتی اگر فرد جان خود را از دست ندهند تا پایان عمر تاوان می دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب ها مانند طلاق، از هم پاشیدن خانواده، از دست دادن شغل و آسیب های روانی بعد از سوختگی در زندگی فرد پیش می آید، ادامه داد: باید به نهادینه شدن فرهنگ ایمنی کمک کنیم و آموزش این مهم تنها از دست یک نهاد بر نمی آید .

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه در سال های اخیر آمار ارجاع ساختمانهای بیش از 6طبقه به آتش نشانی برای دریافت تاییدیه ایمنی به 8 درصد رسیده است، گفت: در بسیاری از ساختمانهای بلند مرتبه سال اول تاییدیه ایمنی میگیرند اما سال های بعد برای تجدید تاییدیه مراجعه نمی کنند و در جرگه ساختمان های ناایمن قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایمنی تارسیدن به مدینه فاضله فاصله دارد، و در حال حاضر برای تاییدیه ایمنی ساختمان های کمتر از 6 طبقه نیز اقداماتی شده است تا در اینده ملزم باشند که از آتش نشانی تاییدیه ایمنی بگیرند.

ملکی تصریح کرد: ایمنی تنها به تجهیزات ایمن سازی بستگی ندارد  و اگر مردم فرهنگ پیشگیری را ندانند باز هم باید منتظر حادثه باشیم.

وی با اشاره به تعامل خوب دادستانی و شورای شهر با شهرداری در زمینه پیشگیری از حوادث عنوان کرد: در این راستا چند ساختمان ناایمن در تنها پلمپ شده است، اما همچنان شاهد نقص قوانین در این حوزه هستیم به نحوی که اخطارهای آتش نشانی قدرت اجرایی نداردف هرچند که با ورود دستگاه قضایی شرایط بهتر شده و آمار ساختمان هایی که برای تاییدیه ایمنی به آتش نشانی مراجعه می کنند، بیشتر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز