رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

وظیفه ما نظارت است نه مچ گیری/ مطالبات پیمانکاران را پیگیری میکنیم

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۰:۲۶:۲۱
کد خبر: ۷۸۸۷۷۹
وظیفه ما نظارت است نه مچ گیری/ مطالبات پیمانکاران را پیگیری میکنیم
امینی گفت: بیش از 100 تماس و پاسخ امروز داشته ایم که قول می دهم به تمامی این تماس ها پاسخ داده شود و مشکلاتشان را پیگیری کنیم به طوریکه خودم به صورت رندم پس از مدتی با افراد تماس خواهم گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، رمضان امینی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در نشست خبری امروز

( دوشنبه) گفت: وظیفه ما  پاسخگویی به مردم است شهرداری بع عندان یک سازمان که وظیفه متعددی را در جغرافیای شهر تهران و حریم شهر برعهده دارد، گاهی با چالش هایی نظیر شکایت و ... رو به رو می شود که به همبن منظور امروز درصدد بررسی مطالبات شهروندان و همکاران هستیم.

وی تصریح کرد:  ما بیش از 100 تماس و پاسخ امروز داشته ایم که قول می دهم به تمامی این تماس ها پاسخ داده شود و مشکلاتشان را پیگیری کنیم به طوریکه خودم به صورت رندم پس از مدتی با افراد تماس خواهم گرفت.

 امینی بیان کرد: فراوانی این تماس ها در وهله اول از سوی همکارانمان در حوزه تعاونی مسکن، نارضایتی از عملکردها، نوع اقدامات و ... بوده است.

وی گفت: مطالبات شهروندان نیز در خصوص انتقادات در خدمات شهری از جمله: نظافت سطح شهر، روفت و روب، دفع پسماند، تفکیک پسماند، رسیدگی به فضای سبز، آتش نشانی، پله برقی ها و ... بوده است.

امبنی ادامه داد: در بخش شهرسازی نیز بخشی از گلایه ها مربوط به تفکیک اراضی و ساخت و ساز های غیر مجاز و تخلف مربوز به کمیسیون ماده 100 بوده است.

وی خاطر نشان کرد: نکته بعدی مسائل مربوط به حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس رانی، مترو، پایانه های درون شهری و ... بوده است.

وی افزود: بخشی مربوط به بحث مالی بود که کمتر نارضایتی از آن داشته ایم، مطالبات پیمانکاران را پیگیری میکنیم.

بیش از هزار و 300 نفر از نیروی ایرانی را با اتباع خارجی در شهرداری تهران جایگزین کرده ایم

امینی با حضور در سامانه 1888 اعلام کرد: یکی از اقدامات ما در حوزه بازرسی جایگزینی نیروهای انسانی کشور به جای اتباع خارجی بوده است. مردم کشور عوارض پرداخت می کنند و ما اتباع را به کار می گیریم و در نهایت هموطنان خودمان بیکار هستند. از زمان حضورم تاکنون در این زمینه هزار و 300 نفر جایگزینی داشته ایم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه ما به دنبال اصلاح امور هستیم، عنوان کرد: برای اینکه کارها بهتر انجام شود، سازمان بازرسی باید در کنار مدیران باشد. در اصل وظیفه ما بازرسی پیشگیرانه است. بازرسی که مبتنی بر قانون، هدایت و راهبری باشد؛ نه اینکه تخلفی انجام شود و بعد رسیدگی کنیم.

وی برخورد قاطع و قانونی با کسانی که به حقوق مردم تعرض می کنند را اصلی ترین وظیفه سازمان بازرسی دانست و گفت: با همین رویکرد اتاق فکر تشکیل داده ایم. این اتاق فکر متشکل از نیروهای نخبه شهرداری است. سعی می کنیم اقداماتی که انجام می دهیم سنجیده، قانونی و علمی باشد.

امینی با اشاره به اینکه کمیته منابع انسانی برای حوزه انتصاب ها تشکیل شده است، گفت: هم اکنون بسیاری از مشکلات ما این است که افراد تخصص مورد نیاز شغل خود را ندارند. ما باید تخصص گرایی، شایسته سالاری، تجربه و مسئولیت پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران تصریح کرد: یکی دیگر از کمیته هایی که شکل گرفته، کمیته تطبیق است. بسیاری از درخواست های مردم که در سامانه 1888 ثبت می شود، برای ما قابل اجرا نیست. این کمیته بخشی از گزارش های 1888 و بازرسی های مسمتری که داریم را بررسی می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز