در نشست کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۹ مطرح شد:

تأکید بر رویکرد هدفمند و استراتژیک دراجرای پروژه ها در شهر تهران

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۳:۴۲:۳۲
کد خبر: ۷۹۳۶۰۴
تأکید بر رویکرد هدفمند و استراتژیک دراجرای پروژه ها در شهر تهران
نشست کمیسیون معماری و شهرسازیشورای اسلامی شهر تهران با حضور محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، علی اعطا عضو شورای شهر، علی توکلی شهردار منطقه، معاونین،مدیران و دبیران شورایاری محلات چهارده گانه منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، در این نشست ابتدا گزارشی از معضلات و مشکلات منطقه از جمله خیابان خلازیل، پارک 180 هکتاری ایرانیان،کوره های آجرپزی، تملک پاساژ توحید، بافت فرسوده در محله نعمت آباد، ساماندهی خیابان شهید احسانی و... از سوی مدیران و دبیران شورایاری محلات مطرح شد.

در این نشست علی توکلی شهردار منطقه ضمن خیر مقدم به کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امیدواریم با حضور این اعضاء تصمیم هایی اتخاذ شودکه برای خدمت به مردم نجیب،شریف و محروم این منطقه منشاءخیر و برکت شود و دست به دست هم مشکلات را حل و فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب را به حداقل برسانیم.

توکلی با اشاره به وجود مشکلات خاص در این منطقه بر حمایت ویژه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران برای رفع آسیب های اجتماعی که به واسطه خلازیل در منطقه ایجاد شده تأکید کرد.

شهردار منطقه در خصوص وضعیت بلاتکلیف پارک 180 هکتاری ایرانیان خاطر نشان کرد: حدود 10 سال گذشته طرحی از سوی کمیسیون شهرسازی و معماری به تصویب رسید که در حال حاضر این پارک یک طرح موضعی شده و لاینحل مانده و برآورد مالی اولیه برای تملک کامل و نگهداشت و راه اندازی آن در شرایط کنونی از توان شهرداری خارج است ولی با توجه به اینکه درمحدوده خلازیل قراردارد امیدواریم برای این بوستان تصمیماتی اتخاذ شود.

در این نشست طرح های پیشنهادی چون احداث مجموعه فرهنگی و هنری با حفظ سازه کوره به عنوان اثر تاریخی، مطالعات توسعه با محوریت حمل و نقل همگانی در محدوده مترو آزادگان، تم پارک (مگا شهربازی- مگا پارک آبی) و بازارنمایشگاهی و خدمات اتومبیل برا ی بوستان ایرانیان مطرح شد.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با ابراز خرسندی از حضور یکی از مدیران سخت کوش و پرتلاش مدیریت شهری در این منطقه که  یکی از مناطق محروم شهر تهرانبا مشکلات بسیار محسوب می شود افزود: متاسفانه در چند سال اخیر به علت حجم پروژه های اجرا شده در شهر تهران شهرداری بخش اعظم دارایی های خود را از دست داد در این منطقه نیز با وجود متراژ کم و ریزدانه ها در ساخت و ساز دراین محدوده درآمدزایی کم است .

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره بهمطالبات بالای شهروندان  از مدیریت شهری و ارزیابی کارنامه مدیران شهرداری درگذشته با توجه به پروژه های احداث شده تصریح کرد: درحال حاضر رویکرد و نگاه شهروندان به مدیریت شهری، ارتقای کیفیت زندگی در حوزه های مختلف شهری است که اجرای آنها بدون پیوست اجتماعی محقق نخواهد شد.

سالاری به وجود آسیب های اجتماعی ناشی از ایجاد سکونتگاه های غیر رسمی چون خلازیل در حریم شهر تهران تأکید کرد و افزود: رویکرد کنونی در جامعه شهری و زندگی شهرنشینی ایجاد عرصه ها و فضاهای همگانی برای رفاه، آسایش و بهره مندی و رضایت شهروندان از خدمات شهری است.

وی درتکمیل پروژه بوستاندانش طبیعت و پارک 180 هکتاری ایرانیان بر اقدامات و عملکرد متناسب با تفرجگاه ها، فضای سبز وتلاش برای ارتقای حوزه زیست پذیری شهری تأکید کرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از قوانین متعالی و مترقی کشور غیر مجاز بودن ساخت و ساز در حریم و محدوده خارج از شهر است که از جمعیت پذیری اضافی و مشکلات و معضلات شهری جلوگیری می کند.

سالاری با اشاره به تجلی رویکرد شورایاری ها در شهرداری تهران یاد آور شد: از دبیران شورایاری محلات چهارده گانه این منطقه به نمایندگی از شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران خواستاریم مبتنی بر مطالبه شهروندان و فرصت ها ی موجودفعالیت کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میزان پروژه و مطالبات در شهر تهران زیاد و میزان درآمد و منابع موجود محدود است از تدوین هدفمند بودجه در شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و افزود: باید هدفمند و استراتژیک برای پروژه ها عمل و با توجه به شرایط موجود اقتصاد پروژه ها را برآورد کرد و در خصوص تکمیل پروژه پارک 180 هکتاری ایرانیان بر ایجاد پروژه درآمد زا در دل این پروژه برای درآمدزایی، ساماندهی و اجرای پروژه تأکید کرد.

بر اساس این گزارش اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، شهردار منطقه، معاونین،مدیران و دبیران شورایاری محلات چهارده گانه منطقه با حضور در بوستان 180 هکتاری ، خیابان خلازیل ، کوره ها، محله دولتخواه ، بافت فرسوده، بازار احسانی ، بوستان بزرگ ولایت ضمن بازدید  از این مکان ها در جریان مشکلات موجود قرار گرفتند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز