نخستین دفترچه راهنمای پذیرش بدون کنکور ۲۵ دی منتشر می شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۶:۵۴:۳۶
کد خبر: ۷۹۷۳۰۳
نخستین دفترچه راهنمای پذیرش بدون کنکور ۲۵ دی منتشر می شود
سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که نخستین دفترچه راهنما برای ورود به دانشگاه از طریق سوابق تحصیلی 25 دی ماه منتشر می شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سازمان سنجش آموزش کشور عصر دوشنبه اعلام کرد که با توجه به مصاحبه های متعدد افراد غیرمسئول در امر سنجش و پذیرش دانشجو، تنها شرایط و ضوابطی که از طریق اطلاعیه های رسمی این سازمان منتشر می شود، ملاک عمل بوده و موارد مطرح شده خارج از مفاد اطلاعیه ها معتبر نیست.

اطلاعات تکمیلی به همراه دفترچه راهنما برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در تاریخ های 25 دی ماه و 17 بهمن ماه برای ورودی های بهمن ماه 97 و مهرماه 98 اعلام خواهد شد.

مصوبات سازمان سنجش برای پذیرش بدون کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور هفته گذشته مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو را در خصوص پذیرش بدون کنکور سال 98 دانشگاه ها اعلام کرد.

بر این اساس، داوطلبان برای دریافت پذیرش باید، طبق فراخوان دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده، مدارک لازم را در زمان تعیین شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات ارسال کنند.

دانشگاه‌ها و مؤسسات باید با رعایت قوانین و مقررات مربوطه مانند سهمیه‌بندی نسبت به پذیرش دانشجو در سقف ظرفیت تعیین شده توسط شورای گسترش آموزش عالی اقدام و نسبت به ثبت‌نام مشروط پذیرفته‌شدگان اقدام و اسامی آن‌ها را برای تائید به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

در این روش، داوطلبان می‌توانند به چندین دانشگاه یا مؤسسه پذیرنده موجود در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخواست پذیرش دهند ولی در نهایت فقط می‌توانند در یکی از رشته محل‌هایی که با پذیرش آن‌ها موافقت شده است، ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

سایر شرایط و ضوابط در اطلاعیه ها و دفترچه های راهنمای پذیرش صرفاً سوابق تحصیلی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای بهمن ماه 97

اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش، شرایط، ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذیرش از موسسات و مدارک و سوابق مورد نیاز در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 25 دی ماه 1397 منتشر می شود.

داوطلبان واجد شرایط و متقاضی پذیرش بهمن ماه از تاریخ 29 دی تا 6 بهمن ماه برای پذیرش به موسسات پذیرنده که در اطلاعیه 25 دی ماه منتشر می شود، مراجعه کنند.

اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان مشروط توسط دانشگاه در تاریخ 6 تا 10 بهمن صورت خواهد گرفت.

پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای مهرماه 98

اطلاعیه به انضمام دفترچه راهنمای پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای سال 1398 اواسط بهمن ماه 1397 توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

تمامی شرایط، ضوابط، نحوه مراجعه، مدارک و مستندات لازم برای اخذ پذیرش توسط موسسات در اطلاعیه مذکور درج خواهد شد.

زمان مراجعه داوطلبان برای اخذ پذیرش رشته های محل های صرفاً سوابق تحصیلی از 20 اسفند 97 تا اواخر مرداد 98 خواهد بود.

تذکرهای مهم

داوطلبان متقاضی پذیرش رشته محل های صرفاً سوابق تحصیلی نیازی به شرکت در کنکور سراسری سال 1398 ندارند چرا که ثبت نام آن از تاریخ 24 بهمن ماه تا دوم اسفندماه امسال است. این افراد مطابق اطلاعیه مذکور و اطلاعیه های بعدی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

پذیرش رشته محل های صرفاً سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مطابق ضوابط سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و برای پذیرش در بهمن 97 و مهر 98 نیز همزمان با پذیرش سایر موسسات است که در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

در خصوص نحوه پذیرش صرفاً سوابق تحصیلی در سایر آزمون ها (فنی و حرفه ای، کاردانی به کارشناسی و جامع علمی کاربردی اعم از کاردانی و کارشناسی ناپیوسته) اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز