به بهانه دومین سالگرد حادثه پلاسکو مطرح شد؛

اکثر ساختمان‌های ناایمن تهران همچنان ایمن‌سازی نشده‌اند/ نوع خدمات بیمه آتش‌نشانان تهرانی و شهرستان‌ها متفاوت است

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۶:۰۹:۲۲
کد خبر: ۸۰۱۴۸۹
اکثر ساختمان‌های ناایمن تهران همچنان ایمن‌سازی نشده‌اند/ نوع خدمات بیمه آتش‌نشانان تهرانی و شهرستان‌ها متفاوت است
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: پلاسکو حادثه تلخی بود که اگر ساختمان‌های ناایمن سطح شهر هر چه سریعتر استانداردسازی نشوند، به طور حتم پلاسکوهای دیگر تکرار خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پلاسکو، ساختمانی تجاری در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول، تهران بود و از آن به‌عنوان اولین آسمانخراش و ساختمان مدرن خاورمیانه یاد می‌شد.

این ساختمان ۱۷ طبقه با اسکلتِ فلزی که در سال ۱۳۴۱ افتتاح شده بود، یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود. این ساختمان روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن نابود شد.

پلاسکو درحالی بعد از 3/5 ساعت سوختن، فرو ریخت که هنوز تعداد زیادی آتش‌نشان در حال مهار آتش، در بیرون و داخل ساختمان بودند. پلاسکو با ارتفاع ۴۲ متر در زمان اتمام ساخت در سال ۱۳۴۱ بلندترین ساختمان تهران بود و در کنار ساختمان آلومینیوم از اولین آسمانخراش‌های تهران شمرده می‌شد. مالکیت پلاسکو متعلق به بنیاد مستضعفان بود.

دوسال گذشت

به بهانه دومین سالگرد از حادثه  پلاسکو و شهدای آتش نشانی که فداکارانه جان خود را با اخلاص برای نجات شهروندان پیشکش کردند، با سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در رابطه با این موضوع که وضعیت ساختمان‌های ناایمنی که پس از واقعه پلاسکو لیست آنها اعلام شد گفتگو کردیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه وضعیت ساختمان‌های ناایمن شهر تهران تغییر چندانی نکرده گفت: پلاسکو حادثه تلخی بود. اکثر ساختمان‌های ناایمن تهران همچنان ایمن‌سازی کامل نشده‌اند. اگر ساختمان‌های ناایمن سطح شهر هرچه سریع‌تر استانداردسازی نشوند، به‌طور حتم پلاسکوهای دیگری تکرار خواهد شد، بنابراین ساختمان‌های تجمعی، بلندمرتبه، تجاری و کارآگاهی که تاکنون از سوی سازمان آتش نشانی اخطار گرفته‌اند، درس عبرت بگیرند.

آتش‌نشانی شغل سخت محسوب شده اما بیمه نیروهای تهرانی با شهرستان‌ها متفاوت است

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا شغل آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت محسوب شده یا خیر؟ بیان کرد: بله، اما در بحث خدمات بیمه‌ای نیازمند به بازنگری هستیم.

وی ادامه داد: کیفیت بیمه نیروهای آتش‌نشانی خوب نیست و تفاوت‌هایی در آن قائل شده‌اند که عادلانه به نظر نمی‌رسد به طور مثال آتش‌نشان‌های شهرستان‌ها با 20 سال سابقه بازنشسته شده و 10 سال به سابقه‌شان افزوده می‌شود که در نهایت حقوق 30 روز را دریافت خواهند کرد اما این روند برای نیروهای در حال خدمت پایتخت به این شکل است که بعد از 20 سال سابقه، 5 سال به سوابق‌شان افزوده شده و در نهایت 25 روز حقوق را به وقت بازنشستگی دریافت می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی افزود: این موضوع فقط باید در مجلس شورای اسلامی بازنگری شود که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.

تجهیزات سازمان آتش‌نشانی به نسبت سال گذشته کامل‌تر شده است

ملکی در پایان گفت: تجهیزات سازمان آتش‌نشانی اعم از البسه، خودروها و ... به نسبت سال گذشته کامل‌تر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز