رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

افزایش سن جوانی راه حلی برای عبور از مشکلات استخدامی/ مصوبه قانونی تنها زبانی نباشد و عملیاتی شود

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۵:۴۴:۱۶
کد خبر: ۸۰۱۹۴۸
افزایش سن جوانی راه حلی برای عبور از  مشکلات استخدامی/ مصوبه قانونی تنها زبانی نباشد و عملیاتی شود
خدادادی گفت: افزایش سن جوانی اقدام بهنگامی از سوی مسئولان بود که با این روند بسیاری از مشکلات استخدامی و نگرانی جوانان در خصوص از دست دادن فرصت اشتغال کمتر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، امروزه اشتغال یکی از بزرگترین دغدغه های جوانان و خانواده آنها به شمار می‌رود.

 در حالی که جوانان مشغول ادامه تحصیل هستند، امکان دارد شرط سن برای استخدامی را از دست بدهند از این رو برای حل این مشکل، شورای ملی جوانان حداکثر سن جوانی را از 29 سال به 35 سالگی افزایش داده است که در این خصوص با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفتگو کردیم.

سلمان خدادادی گفت: در حال حاضر به دلیل اینکه ادامه تحصیل و رسیدن به مقطع عالیه یکی از اولویت‌های جوانان امروز شده تا پایان مقطع تحصیلی و اخذ دکترا، سن افراد در زمانی که وارد بازار کار می‌شوند از 30 سالگی عبور کرده و با شرط سن دیگر نمی‌توانند در سازمان‌های دولتی استخدام شوند.

وی تصریح کرد: این معضل برای پسران که در پایان تحصیل شرط کارت خدمت را نیز بردوش دارند، مشکلات را چندین برابر می‌کند که چندی پیش با بررسی مشکلات پیش‌روی جوان فارغ‌التحصیل، شورای ملی جوانان حداکثر سن جوانی را از 29 به 35 سالگی افزایش داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: افزایش سن جوانی اقدام بسیاری بهنگامی از سوی مسئولان بود که با این روند بسیاری از مشکلات استخدامی و نگرانی جوانان در خصوص از دست دادن فرصت اشتغال در سازمان‌های دولتی کمتر شده و شرایط و ضوابط با توجه به این مصوبه در تمامی استخدامی‌ها باید لحاظ  شود.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ناظر امر آیا هیچ‌گونه نظارتی بر روند اجرای این مصوبه دارد یا خیر؟ گفت: مجلس و کمیسیون اجتماعی هم باید به‌عنوان کمیسیون اصلی و تخصصی نظارت بر اجرای این قانون را با جدیت پیگیری کند تا اجرای این مصوبه تنها زبانی نباشد و عملیاتی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز