سیف جمالی در گفتگو با خبرنگار برنا خبر داد؛

اعطای وام ۴ درصدی به فارغ التحصیلان متقاضی تاسیس مراکز مشاوره ازدواج و خانواده

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۵:۳۰:۱۵
کد خبر: ۸۰۱۹۸۸
اعطای وام ۴ درصدی به فارغ التحصیلان متقاضی تاسیس مراکز مشاوره ازدواج و خانواده
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی وتوسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: وام 4 درصدی به فارغ‌التحصیلان متقاضی تاسیس مراکز مشاوره ازدواج و خانواده اعطا می‌شود.

 سکینه سیف‌جمالی، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اشاره به حمایت از اشتغالزایی فارغ التحصیلان رشته روانشناسی گفت: برای مراکز مشاوره برشی اختصاص داده‌ایم به این شکل که فارغ التحصیلان رشته روانشناسی متقاضی ایجاد تاسیس مرکز مشاوره ازدواج و خانواده، بتوانند برای تامین تجهیزات موسسه خود از محل منابعی که در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار داده‌ایم، وام با بهره 4 درصدی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی از لحاظ شرایط مالی تامین نیستند به همین منظور در راستای کمک به اشتغالزایی با تدارک پرداخت وام 4 درصدی به روانشناسان به همدلی با این قشر پرداخته‌ایم.

سیف‌جمالی بیان داشت: همچنین این افراد با گذراندن دوره‌های تربیت مربی اشتغال پاره وقت دارند به این معنی که هم می‌توانند در دستگاه‌های دیگر فعالیت کنند و هم در وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان مشاور همکاری و هزینه‌های مشاوره را دریافت کنند.

مجمع خیرین ازدواج در 12 استان فعالند

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی گفت: در حال حاضر در 12 استان مجمع خیرین ازدواج را فعال کرده‌ایم که در حوزه برگزاری جشن عروسی، جهیزیه و مشکلاتی که زوجین جوان دارند، فعالیت می‌کنند همچنین رویکرد شورای اجتماعی کشور نیز این است که مجمع خیرین ازدواج شکل بگیرد که خوشبختانه تجربه آن در وزارت ورزش وجود دارد، تجربیات را در اختیار قرار می‌دهیم یا نهایتا خودمان وارد این فاز می‌شویم و یا اینکه در کنار وزارت کشور کمک‌رسان این موضوع خواهیم بود.

نظر شما
پرونده ویژه