سرهنگ کاظمی خبر داد ؛

خواستگار کینه‌ای آبروی دختر مورد علاقه اش را برد

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۱:۳۴:۳۲
کد خبر: ۸۰۲۲۴۲
خواستگار کینه‌ای آبروی دختر مورد علاقه اش را برد
پسر جوان پس از 4 سال دوستی با دوست خواهرش که قصد ازدواج با هم را داشتند به خاطر اختلافاتی که بین آنها پیش آمده بود اقدام به انتشار تصاویر دختر جوان و قصد اخاذی میلیونی داشت که دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص این خبر گفت: چندی قبل دختر جوانی با حضور در اداره پلیس فتا تهران برای رهایی از مزاحمت‌ و تهدید‌های پسر جوانی که با انتشار تصاویرش باعث بی‌آبرویی وی شده درخواست کمک کرد.

وی افزود: ماموران در تحقیقات ابتدایی دختر 27 ساله را هدف تحقیق قرار دادند و مشخص شد که پسر جوانی با به دست آوردن تصاویر دختر جوان اقدام به ساخت صفحات دروغین در اینستاگرام و تلگرام کرده و با پخش کردن تصاویر دختر جوان و نوشتن متن‌های غیراخلاقی باعث بی‌آبرویی دختر جوان شده است.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات متوجه شدند که پسر جوان برای پایان دادن به انتشار تصاویر و استیکرهای مختلف با تصویر دختر جوان پیشنهاد 10 میلیون تومانی داده که در این مرحله دختر جوان از پلیس درخواست کمک کرده است.

ماموران در گام بعدی تحقیقات پی‌بردند که پسر جوان، برادر یکی از دوستان دختر جوان است که از چند سال قبل با هم آشنا شده و قصد ازدواج داشته‌اند.

رییس پلیس تهران اظهار داشت: بدین ترتیب با به دست آمدن این سرنخ ماموران علی 32 ساله را دستگیر کردند و پسر جوان وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.

سرهنگ تورج کاظمی عنوان کرد: علی در تحقیقات پلیسی ادعا کرد 4 سال قبل از طریق خواهرم با دختر جوان آشنا شدم و در این مدت تصمیم به ازدواج داشتم اما بعد از این  همه سال با هم کمی دچار اختلاف شدیم تا جایی که دختر مورد علاقه‌ام شماره تلفنم را بلاک کرد و دیگر جواب پیام‌هایم را نداد.

متهم در اظهاراتش به ماموران گفت: چون از دختر جوان پول طلب داشتم ابتدا خواستم تا بدهکاری‌اش را پرداخت کند اما وقتی دیدم که او هیچ اقدامی برای پرداخت نمی‌کند تصمیم به انتقام‌گیری گرفتم. به همین خاطر با توجه به در دست داشتن تصاویر دختر جوان اقدام به ساختن صفحات مختلف و انتشار عکس‌ و استیکر با تصاویر دختر جوان در شبکه اجتماعی کردم و تهدید کردم اگر پولم را پرداخت نکند به بی آبرو کردنش ادامه می‌دهم.

بنا به این گزارش، علی و دختر جوان برای ادامه رسیدگی به پرونده‌شان در اختیار مقام قضایی در دادسرای جرایم رایانه‌ای قرار گرفتند.

توصیه پلیسی

سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه کرد که این روزها به دلیل گسترش ارتباطات مجازی ، شکل گیری روابط دوستانه و عاشقانه رشد فزایندی را شاهد است . هرنوع رابطه ای در فضای مجازی می تواند آسیب هایی را هم به دنبال داشته باشد و اکنون که استفاده از شبکه های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه ها شکل می گیرد ، بهتر است درکنار استفاده مطلوب از آن با رعایت برخی آداب از سوء تفاهم و آسیب های تعامل در این فضا بکاهیم.

وی افزود: همانطور که برای حضوردر جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خالی از این امر نیستند لذا همیشه حواستان باشد که اعتماد، باعث واکنش سریع شما برای ارسال و پست مطالب شخصی نگردد و مطالب متناسب با مخاطب ارسال گردد و همیشه هوشیارانه عمل کنید تا در آینده از تاثیر منفی این اعتماد در وضعیتی علیه خود قرار نگیرید.

 

نظر شما
پرونده ویژه