مهمترین اخبار اجتماعی هفته؛

جوانان سندیکادار شدند/ تهرانی‌ها بی‌اعصاب‌ترین مردم ایران/ رئیس دادگاه در اصفهان ترور شد

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۵:۳۶:۱۵
کد خبر: ۸۰۳۶۸۲
جوانان سندیکادار شدند/ تهرانی‌ها بی‌اعصاب‌ترین مردم ایران/ رئیس دادگاه در اصفهان ترور شد
در این گزارش می‌خوانید که در هفت روز گذشته در دنیای اخبار اجتماعی رسانه‌ها چه گذشت و چه خبرهایی در صدر مهمترین‌ها قرار گرفتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

آغاز به کار سندیکای رسمی جوانان در کشور

بعد از ۴۰ سال جوانان ایران  به یکی از آرزوهای خود که به رسمیت شناخته شدن فعالیت سمن‌های جوانان بود، رسیدند. اولین مصوبه مجمع ملی جوانان مربوط به سال ۷۶ بوده که پس از ۲۰ سال انتظار این امر محقق شد که این دستاورد بزرگی برای دولت تدبیر و امید است.

اولین سندیکای رسمی جوانان روز سه شنبه- دوم بهمن ماه- به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. از این به بعد، جوانان مجمعی رسمی و با هویت قانونی دارند. مجامع استانی سمن‌های جوانان دوسال قبل تشکیل و به رسمیت شناخته شد. امروز همه استان‌های کشور دارای مجامع استانی سمن‌های جوانان هستند.

تهرانی‌ها بی‌اعصاب شده‌اند

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: آمار ارجاعات نزاع به سازمان پزشکی قانونی در 9 ماهه اول سال 1397، به 458 هزار و 440 مورد رسید که نسبت به آمار مدت مشابه در سال گذشته، هفت درصد رشد داشته است.

استان تهران با 76 هزار و 345، خراسان رضوی با 38 هزار و 379 و اصفهان با 32 هزار و 963 مورد، استان‌های دارای بیشترین ارجاعات نزاع به پزشکی قانونی در 9 ماهه امسال بوده اند.

نقش جهان از یونسکوخارج می شود؟

مدیر گروه فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به اینکه هنوز اطلاعی از گذر آقا نورالله نجفی ندارم، گفت: اگر محوطه تاریخی میدان نقش جهان دستکاری یا به آن دست‌اندازی شود با توجه به نوع دستکاری و دست اندازی به محوطه این احتمال وجود دارد که از فهرست یونسکو خارج شود.

بارش در کشور 24 درصد افزایش یافت

به دنبال وقوع بارش‌های قابل توجه در نقاط مختلف کشور طی ماه‌های گذشته، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: از ابتدای مهر تا پایان دی‌ماه ۹۷ شاهد افزایش ۲۴ درصدی بارش‌های ایران نسبت به میانگین بلندمدت بودیم.

اختلالات روانی در 24 درصد افراد بالای 15 سال

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر 24 درصد افراد بالای 15 سال در کشور دچار اختلالات روانی و رفتاری هستند.

افزایش کشف سرقت در 9 ماهه اول 97

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه اگر آگاهی‌های عمومی افراد جامعه بالا رود امنیت نیز افزایش خواهد یافت، گفت: 9 ماه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته کشف سرقت‌ها 65 درصد افزایش یافته و همچنین 109 درصد افزایش دستگیری سارقان را داشته‌ایم.

ترور در اصفهان

صبح دیروز رئیس دادگاه عمومی بخش جلگه اصفهان مورد شلیک گلوله یکی از طرفین پرونده قرار گرفت. خوشبختانه تیر اصابت نکرده و آسیبی به رئیس دادگاه وارد نشد. با تلاش ماموران متهم بلافاصله دستگیر و بازداشت شد.

در خواست کددار شدن کودکان کار

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اداره امور اتباع وزارت کشور خواست کودکان خیابانی را شناسایی کنند و به آنها کد قابل رهگیری اختصاص دهند تا هویت، نحوه ورودشان به کشور و شرایط آنها مشخص شود.

شیوع  کم خونی، کم وزنی و کوتاه قدی در کشور

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از  شیوع کم خونی، کم وزنی و کوتاه قدی در کودکان ایرانی خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز