یک روان‌شناس در گفتگو با خبرگزاری برنا مطرح کرد؛

تاثیر مستقیم طلاق عاطفی بر رشد جنین

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۵:۲۷:۳۰
کد خبر: ۸۰۶۱۳۸
تاثیر مستقیم طلاق عاطفی بر رشد جنین
مددیان پاک گفت: ناراحتی‌های مادر در دوره بارداری روی جنین تاثیر می‌گذارد. وقتی در فضای زندگی طلاق عاطفی وجود دارد، یک‌سری نیازهای اساسی زن برآورده نمی‌شود و تاثیر مستقیم روی هورمن‌های مادر و هم روی رشد جنین می‌گذارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی مددیان پاک، روان‌شناس بالینی، طلاق عاطفی را اینگونه توصیف می‌کند: «جدایی احساسی، عاطفی بین زن و شوهری که رسما و قانونا با هم ازدواج کرده‌اند و حذف رابطه عاطفی بین دو این نفر که مراودات عاطفی، جنسی با هم دارند طلاق عاطفی می‌گویم.»

این روان‌شناس بالینی از اثرات طلاق عاطفی بر همسران و افراد دخیل در زندگی آنها و فرزندان اینگونه گفت: «قاعدتا آثار مخرب طلاق عاطفی هم برای زوجین و هم برای افرادی که مرتبط با این دو نفر هستند و با این افراد زندگی می‌کنند خواهد بود. به طور مثال کودکان خیلی زود این سردی بین روابط والدین خود را  درک می‌کنند. این در حالی است که از نیازهای اساسی که هر فرد به ویژه در مسیر رشد و کودکی دارد نیاز به توجه به رشد و احساس تعلق و.... است و متاسفانه افرادی که دچار طلاق عاطفی هستند به نوعی در جزیره‌های جداگانه در منزل زندگی می‌کنند و مسئولیت‌های که باید در قبال فرزندان عهده‌دار باشند را به درستی انجام نخواهند داد.»

وی با اشاره به اینکه هیجانات و التهابات مادر، روی جنین تاثیر می‌گذارد، بیان کرد: ناراحتی‌های مادر در دوره بارداری روی جنین تاثیر می‌گذارد؛ وقتی در فضای زندگی طلاق عاطفی وجود دارد، یک‌سری نیازهای اساسی زن برآورده نمی‌شود و تاثیر مستقیم روی هورمن‌های مادر و هم روی رشد جنین می‌گذارد.

مددیان پاک با بیان اینکه در «طلاق عاطفی» همدلی، صفر می‌شود، اظهار داشت: در طلاق عاطفی میزان همدلی کاهش می‌یابد و ابراز هیجانات منفی بالا می‌رود در روابط زوجینی که طلاق عاطفی دارند تعدادی سکوت می‌کنند اما تعدادی دیگر پرخاشگر، طلبکار و غریبه رفتار می‌کنند.

این روان‌شناس در پایان با اشاره به اثرات مخرب طلاق عاطفی بر فرزندان گفت: کودکان ما عشق، مهربانی، احترام را در منزل می‌آموزند و اولین نفراتی که این احساسات را به فرزندان‌شان می‌آموزند والدین هستند. وقتی اختلاف‌هایی از نوع درگیری‌های لفظی و فیزیکی یا به شکل قهر و سکوت وجود دارد فرزندان در کنار این والدین مفاهیم مهم زندگی و روابط بین فردی را تجربه نمی‌کنند و به‌طور مستقیم هم ضربه به جسم کودک  و هم ضربه به رشد شخصیت وی  وارد می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز