معاون وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد ؛

انقلاب اسلامی، انقلاب جوانان بود/ دولت باید در متمرکز کردن اعطای مجوز اقدام عاجل کند/ راه عبور از مشکلات اقتصادی توجه به جوانان است/ بوروکراسی اداری باعث بی‌انگیزگی جوانان می‌شود

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۱:۵۸:۳۱
کد خبر: ۸۰۸۰۳۹
انقلاب اسلامی، انقلاب جوانان بود/ دولت باید در متمرکز کردن اعطای مجوز اقدام عاجل کند/ راه عبور از مشکلات اقتصادی توجه به جوانان است/ بوروکراسی اداری باعث بی‌انگیزگی جوانان می‌شود
امروز -14 بهمن ماه - نشست بررسی دستاوردها، چالش‌ها و چشم‌انداز آینده حوزه جوانان با حضور محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در ساختمان وزارت ورزش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا، این نشست در راستای بازخوانی چهل سال حضور جوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

محمد مهدی تندگویان- معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در این نشست با بیان اینکه در حوزه جوانان، ما با حداقل ۳۳ دستگاه طرف هستیم که هرکدام شرح وظایف و اعتبارات گوناگونی دارند و باید این دستگاه ها رصد شوند بیان داشت: ما در جایگاه دستور به سایر نهادها نیستیم، اما توانسته ایم در برخی موضوعات کلی که گاهی حتی ارتباطی به وزارت ما ندارند مثل قانون تسهیل ازدواج جوانان ورود کرده و با وجود انتقاداتی که به این قانون داریم، عملیات هایی در حوزه اختیارات خود انجام دهیم.

تندگویان تاکید کرد: در موضوع مسکن و اشتغال جوانان نیز طی سال های پس از انقلاب عملکرد مطلوبی وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب جوانان بود افزود: در ابتدای انقلاب، جوانان توانستند با شور و هیجان انقلابی خود جایگاه های نظامی و اداری کشور را به دست آورند. ۸ سال دفاع مقدس نیز با حضور جوانان اتفاق افتاد و این جوانان بودند که در مقابل دشمن مقاومت کردند و حتی یک متر از خاک کشور به دست دشمن نیافتاد.

محمدمهدی تندگویان در ادامه با اشاره به اینکه در دوره سازندگی و سال های بعد از جنگ از موضوع جوانان و اشتغال آنها غفلت شد گفت: وقتی جنگ تمام شد ما آماده بازار کار بودیم اما به دلیل اینکه دولت‌ها درگیر تحولات بعد از جنگ  بودند، تغییر نسل کشور نادیده گرفته شد.

وی در ادامه گفت : خود جوانانی که انقلاب را شکل دادند، در سنین میانسالی، جوانان را نادیده گرفتند و از این رو ساختاری برای این بخش مهم از جامعه ایجاد نشد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه چند سالی است که تحول در حوزه جوانان در کشور دیده می‌شود گفت: اگر ما بخواهیم کشور از وضعیت اقتصادی فعلی بیرون بیاید باید به شکل جامع‌تری به جوانان توجه کنیم  و جوانان را وارد عرصه های مختلف کشور کنیم.

وی با اشاره به اینکه  بسیاری از مدیرکل‌های وزارت ورزش و جوانان در زمان انقلاب نبوده اند و بعد از انقلاب به دنیا آمده اند و این به معنای توجه این وزارتخانه به جوانان است بیان داشت: باید جوانان در عرصه های مدیریتی و اجرایی کشور فعال باشند و پیشکسوتان  صرفا نقش مشاور را در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه طی سالهای اخیر در بخش های اقتصادی  با حضور گسترده جوانان روبه رو بوده ایم و ایده های جوانان  موجباتی در رشد و توسعه ایجاد کرده است.

تندگویان با بیان اینکه  در آینده تحول در حوزه جوانان سرعت بیشتری خواهد داشت گفت:  بخش دلسرد جوانان بیشتر مربوط به جوانان ساکن کلان‌شهرها می‌شود. در شهرهای کوچک و روستاها امید جوانان بیشتر است.‌  در چندسال گذشته تشکل هایی از جوانان به کشاورزی ورود کرده‌ و تحولات بسیاری را در کشت محصولات مختلف ایجاد کرده‌اند؛ این اتفاق هم موجب تولید ثروت می‌شود و هم توجه به محیط زیست داشته است.  تجارت الکترونیک، صنایع دستی و صنعت گردشگری دیگر عرصه هایی هستند که جوانان توانسته‌اند تحولات بسیاری در آنها ایجاد کنند.  فعالیت‌های جهادی بسیاری در اغلب روستاهای کشور توسط جوانان در حال انجام است.

تندگویان با بیان اینکه مشکل اصلی ما در حوزه جوانان  این است که دولت هنوز نتوانسته بستر مناسب را در عرصه صنعتی برای جوانان فراهم کند گفت: جوانی که قصد ورود به اقتصاد را دارد باید از چندین ارگان مجوز بگیرد و این باعث بی‌انگیزگی جوانان می‌شود. دولت باید در متمرکز کردن اعطای مجوز اقدام عاجل کند.

وی افزود: در عرصه‌های پژوهشی و موضوعات دانش‌بنیان نیز جوانان ورود  کرده‌اند و این تا جایی پیش رفته است که جوانان در استان لرستان توانسته‌اند با ورود به بحث نجوم تا احداث یک رصدخانه پیشرفت کنند.

تندگویان همچنین گفت: ما از سال گذشته شروع به شبکه‌سازی در عرصه‌های مختلف کرده‌ایم که از جمله آن شبکه گردشگری در استان آذربایجان غربی است‌. شبکه کارآفرینی نیز دیگر شبکه ای بود که شکل گرفت و دبیرخانه این شبکه نیز در استان گیلان قرار دارد. همینطور شبکه استارتاپی ما در استان زنجان راه‌اندازی شده است.

تندگویان همچنین از رونمایی شبکه بازار توسط این معاونت در دهه فجر خبر داد و آن را هدیه ای برای جوانان برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز