معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص کودک همسری چنین بیان داشت ؛

تندگویان : ۱۰۰ درصد با کودک همسری مخالفم / همه چیز که خواندن صیغه بین دو نفر نیست

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۳:۰۱:۵۰
کد خبر: ۸۰۸۱۰۲
تندگویان : ۱۰۰ درصد با کودک همسری مخالفم / همه چیز که خواندن صیغه بین دو نفر نیست
تندگویان گفت : در صورتی که در جامعه مهارت‌های کار و اشتغال را به افراد یاد داده باشیم می‌توانیم از آنها بخواهیم تا وارد زندگی مشترک شوند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،صبح امروز -14 بهمن ماه - نشست دستاوردها، چالش‌ها و چشم‌انداز آینده حوزه جوانان در وزارتخانه ورزش و جوانان برگزار شد.

محمد مهدی تندگویان - معاون وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری امروز  در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص  کودک همسری چنین گفت : موضوع کودک همسری  ارتباط مستقیم با وظایف معاونت جوانان ندارد  اما معتقدم در صورتی که در جامعه مهارت‌های کار و اشتغال را به افراد یاد داده باشیم می‌توانیم از آنها بخواهیم تا وارد زندگی مشترک شوند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر جوانانی داریم که ۲۹ سال سن دارند و فارغ التحصیل دکتری هستند اما مهارت کافی برای شروع یک زندگی را ندارند بیان داشت :  ۱۰۰ درصد با ازدواج کودکان مخالفم چرا که معتقدم بچه‌ها مهارت آموزی نشدند و به لحاظ اجتماعی نیز معتقدم به دلیل نبود مهارت آموزی موقعیت‌هایی در فضای کسب و کار و اشتغال برای آنها ایجاد نمی‌شود. همه چیز که خواندن صیغه بین دو نفر نیست. بلکه این کار ممکن است لطمه‌ای به افراد بزند که در صورت جدایی آنها دیگر هیچ وقت به سمت ازدواج نروند.

تندگویان در ادامه با بیان اینکه تا پایان امسال حدود یک میلیون نفر وام ازدواج دریافت خواهند کرد، افزود: پرداخت این تعداد وام در سال ۹۷ نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه به خود اختصاص داده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه انتصاب جوانان و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان تنها نیاز به قانون ندارد بلکه باید در این مورد فرهنگسازی شود توضیح داد: به همین میزان حضور بانوان نیز در عرصه‌های اجرایی نیاز به فرهنگسازی دارد. آقایان مجلس با اصرار این قانون را تصویب کردند اما در روند اجرای آن هیچ نظارتی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی قانونی را تصویب می‌کنیم باید پای آن بایستیم و آن را رصد کنیم تصریح کرد: باید ببینیم که آیا ما به ازای بازنشستگی افراد سالخورده، جوانان نیز به کار گرفته می‌شوند یا نه؟ انتظار ما این است که هر وزیر یک معاون جوان برای خودش انتخاب کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز