صدراعظم نوری درگفتگو با برنا :

امکان انتقال سطل های زباله به زیر زمین نیست/ سال ۹۸ وضعیت سطل‌های زباله مشخص می‌شود

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۶:۰۸:۱۲
کد خبر: ۸۱۴۱۹۹
امکان انتقال سطل های زباله به زیر زمین نیست/ سال ۹۸ وضعیت سطل‌های زباله مشخص می‌شود
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به عدم وجود تاسیسات زیر زمینی شهری در تهران از تعیین تکلیف سطل‌های زباله پایتخت در سال 98 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  مهر ماه سال جاری زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر، عنوان کرده بود وجود  سطل زباله روی زمین عامل آلودگی است و حیوانات موذی را جذب می‌کند و در عین حال شهروندان را تحریک می‌کند که نه در زمان خاص (ساعت 21) بلکه هر لحظه که بخواهند زباله‌های خود را درون آن‌ها بریزند که با هدف‌های ما در تعارض است، طرحی را پیشنهاد داد که طی آن سطل‌های زباله به زیر زمین منتقل شوند.

حال پس از گذشت 6 ماه خبرنگار برنا از آخرین وضعیت تعیین تکلیف سطل‌های زباله در سطح تهران پرس و جو کرد.

صدراعظم نوری در این رابطه به برنا گفت: در حال حاضر وضعیت سطح‌های زباله باید بررسی شوند مثلا مانند برخی شهرهای دنیا به زیر زمین بروند اما لازمه‌اش آن است وقتی شهرهای دنیا در حال ساخت و شکل‌گیری هستند پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست اضافه کرد: برای انتقال سطل‌های زباله به زیر زمین باید کانال‌های تاسیسات شهری در زیر زمین احداث شود تا اینها هم بتوانند در آن جا، جای بگیرند اما در حال حاضر وضعیت شهر تهران به گونه‌ای است که امکان استفاده از زیر سطح نیست.

وی در توضیح عدم امکان انتقال سطل‌های زباله به زیر زمین بیان کرد: پایتخت کانال‌های زیر زمینی و تاسیسات زیر زمینی شهری ندارد اما چون طرح جامع مدیریت پسماند وجود دارد و مشاور مطالعه می‌کند از اقدامات موردی اجتناب می‌کنیم و به دنبال این هستیم که مشاور چه چیزی پیشنهاد می‌کند.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که چه زمانی طرح مذکور به اتمام می‌رسد؟ گفت: مطالعه این طرح 18 ماه طول می‌کشد. امیدواریم در سال 98 خروجی‌هایی بگیریم و بعد در سال 99 قطعی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز