در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان انجام شد؛

رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره ملی رویش

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۳:۵۲:۵۵
کد خبر: ۸۱۴۲۸۵
رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره ملی رویش
اولین نشست خبری هفتمین جشنواره ملی رویش همراه با رونمایی از پوستر این جشنواره برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، همزمان با بیستمین سال تاسیس کانون های فرهنگی،هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان سراسر کشور؛ چهارشنبه 24 بهمن، پوستر هفتمین جشنواره ملی رویش در سالن کنفرانس مرکزآفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رونمایی شد.

این مراسم با حضور معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم،تحقیقات وفناوری دکتر" غلامرضا غفاری "ومهندس هادی عسگری،مدیر کل فرهنگی واجتماعی وزارت علوم،دکتر فروغ اسرافیلیان دبیر جشنواره وجمعی از مدیران این رویداد علمی،فرهنگی واجتماعی برگزار شد.

دکتر غفاری در زمینه فعالیت کانون ها در جشنواره گفت:کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان کشور یکی از بزرگ ترین و گسترده ترین اجتماعات دانشجویی است که در 4 زمینه فعالیت اصلی (مذکور) و در 32 موضوع تخصصی (کانون) در دانشگاه ها به صورت قانونمند و بر اساس آیین نامه مصوب به فعالیت داوطلبانه می پردازند. هفتمین جشنواره ملی رویش عصاره دستاوردها و توانمندی های این مجموعه های فعال و داوطلب دانشجویی است که در بخش های رقابتی و غیر رقابتی و به نوعی خروجی جشنواره های رویش دانشگاهی است که تا کنون برگزار و در سامانه وزارت علوم ثبت شده است.این فعالیت ها به شناخت توانمندی ها واستعدادهای دانشجویان کمک می کند وآنها را به سمت رشد در زمینه های مهارتی لازم در جامعه سوق می دهد.یکی از مهم ترین عرصه های فعالیت فرهنگی در دانشگاه هاکانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعیدانشجویانهستند که به دلیل تنوع وتکثرموضوعات فعالیت قابل توجه اند و در یک مقیاس ملی جشنواره را تجربه می کنند. افزایش اقبال وهمکاری دانشجویان به نوعی اثرگذاری این فعالیت ها نشان میدهد. تابه حال 86 جشنواره رویش درداخل دانشگاه ها برگزار شده است.تعدادکل کانون های فرهنگی دانشجویان7300در سامانه وزارت علوم ثبت شده، ولی کانون های فرهنگی فعال دانشجویی تعداد4262هستند وتا کنون تعداد 1132 اثر در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در سامانه جشنواره ملی رویش ثبت شده و تعداد 96 طرح و ایده دانشجویی به جشنواره ارسال شده است.

دکتر غفاری در پاسخ به این پرسش که زمان و مکان برگزاری جشنواره در چه محل و تاریخی است، پاسخ داد: با توجه به درخواست دانشگاه ها برای مهلت بیشتر جهت برگزاری جشنواره رویش دانشگاهی، زمان بیشتر برای ثبت آثار و دستاوردهای کانون های فرهنگی در سامانه جشنواره ملی و... در تلاش هستیم زمان بندی مناسبی را در نظر بگیریم. اما قدر مسلم جشنواره در تهران و به احتمال زیاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ـ که تا کنون همکاری و تعامل بسیار مناسبی را با مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و این جشنواره داشته اند ـ است و یقیناً در نیم سال دوم تحصیلی 1397 ـ 1398 این جشنواره برگزار خواهد شد و زمان دقیق این جشنواره متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم در مورد بخش های مختلف جشنواره توضیح داد:بخش رقابتی که جزلاینفک محسوب میشود وحس وانگیزه دانشجویان را افزایش میدهد.بخش غیر رقابتی که عمومیت دارد و بدون در نظر گرفتن سطح توانایی ومقایسه انها باعث افزایش مشارکت می شود و دانشگاه هایی که جشنواره رویش دانشگاهی را برگزار نکرده اند می توانند در بخش های غیر رقابتی از جمله؛ نمایشگاه دستاوردها و توانمندی ها، کارگاه های آموزشی و کمیسیون ها و ... حضور داشته باشند. حمایت های انجام شده با توجه به حجم وتعداد کانون ها درواقع از نظر مادی حداقل بوده ولی از نظر معنوی بستر مختلفی برای شرکت کنندگان فراهم شده است.در حال حاضر دانشگاهها درحال حرکت به سمت «دانشگاه اجتماعی»هستند و لازمه این رویکرد تعامل با مجموعه سازمانها ونهادهای فرهنگی، اجتماعی و هنری مربوطه است. این رهیافت به ویژه ایجاد ارتباط مجموعه کانون های فرهنگی دانشجویان با این نهاد هاو ارتباطات فرابخشی نسبت به مسائل اجتماعی و مبتلابه جامعه است.

وی در مورد تفاوت های این جشنواره با سایر جشنواره ها افزود: هشتادوشش جشنواره رویش در دانشگاه ها برگزار شده است که نسبت به سالهای گذشته در فضایی متنوع با اراده وعلاقه قویتری انجام گرفته ومنجربه زمینه سازی برای برگزاری هفتمین رویش به عنوان نقطه عطف رویش ها شده است.

در ادامه دکتر اسرافیلیان،دبیر جشنواره این رویداد را بزرگترین اجتماع دانشگاهی فعالیت های فرهنگی،هنری، اجتماعی ودینی دانشجویان برشمرد وادامه داد:در این جشنواره شاهد فعالیت های غنی تریازسوی کانون های دانشگاهی هستیم وامیدواریم برای شکوفایی وتوانمند سازی استعدادهای دانشجویان در چهار زمینه یادشده سومند واقع شود.به بهانه برگزاری جشنواره رویش سازمانها ودستگاه های مختلفی می توانند در کناردانشگاه ها در پیشرفت این امر سهیم و مشارکت داشته باشند.

گفتنی است هفتمین جشنواره ملی رویش به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات وفناوریوحمایت مادی و معنوی و همکاری بسیار موثر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و حضور و مشارکت دانشگاه های دولتی و غیر دولتیبرگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز