یک فعال محیط زیست در گفتگو با برنا:

کاهش عرضه گوشت سبب افزایش شکار غیر قانونی نمی‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۱۷:۵۲:۴۵
کد خبر: ۸۱۶۳۰۷
کاهش عرضه گوشت سبب افزایش شکار غیر قانونی نمی‌شود
بعضی دوستداران محیط زیستی معتقدند کاهش عرضه گوشت در بازار موجبات افزایش شکار بی رویه را از سوی بعضا شکارچیان غیر حرفه‌ای ایجاد می‌کند. اعتقادی که اسماعیل کهرم، فعال محیط زیستی، آن را مردود می‌داند.

اسماعیل کهرم، بوم‌شناس و فعال محیط زیست، در گفتگو با خبرنگار برنا در پاسخ به این سوال که آیا کاهش عرضه گوشت سبب افزایش شکار غیرقانونی خواهد شد؟ گفت: شکار کار هر کسی نبوده و اصلا کار ساده‌ای نیست؛ در ضمن  آن‌هایی که می توانند 250 میلیون تومان پول برای خرید تفنگ برای شکار بدهند، توانایی تهیه گوشت را نیز دارند.

کهرم با بی‌اساس دانستن دل‌نگرانی بعضی دوستداران و فعالان محیط زیستی  این مبحث که کمبود عرضه  گوشت مصادف با افزایش شکار بی رویه و غیر قانونی است؛ بیان کرد: اینگونه نیست که کمبود گوشت انگیزه‌ای باشد تا هر خانواده‌ای یک تفنگ گران قیمت بخرد تا از این طریق چند کیلو گوشت تهیه کند. شکار هزینه بر است. فرد باید اتومبیل مناسب داشته باشد؛ به همراه سایر تجهیزات چندین روز در کوه اطراق کند تا شکار انجام شود.

وی در خاتمه گفت : شکارچیان همیشه شکار می‌کنند اما این که بگوییم هر کسی با کمبود گوشت مواجه شود اسلحه پدربزرگ یا هر کسی را به دست بگیرد و به شکار برود، درست نیست. خوشبختانه شکار اینقدرها راحت نیست و باید این افراد به قول معروف این کاره باشند تا به شکار بروند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز