در گفتگو با برنا مطرح شد؛

نمکی: در سال جدید ۵۰ درصد داروهای وارداتی درکشور تولید می‌شوند

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۱۲:۴۵:۱۴
کد خبر: ۸۱۸۹۸۵
نمکی: در سال جدید ۵۰ درصد داروهای وارداتی درکشور  تولید می‌شوند
سعید نمکی گفت: همه صنعتگران داخلی ما بسیج شده اند تا در سال آینده حداقل 50 درصد از تولیدات وارداتی را تولید کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، با تحریم های صورت گرفته بر علیه کشور، مسئله بحران دارو یکی از مشکلات و موانعی است که زندگی بسیاری از بیماران را در کشور با خطرات جدی روبه رو کرده است. طی سالهای گذشته اما، صنعت داروسازی ما توانسته است با پیشرفت های بسیار، یکی از تولیدکنندگان دارو در جهان باشد. این تولیدات که در مواقعی منجر به صادرات دارو نیز شده است، امروزه بخش بزرگی از  مصرف دارویی کشور را تامین می‌کند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از آخرین تصمیمات این حوزه به برنا خبر داد.

سعید نمکی در حاشیه مراسم «توانمندی صنعت داروسازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران» در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: خبر خوبی که برای سال جدید داریم این است که همه صنعتگران داخلی ما بسیج شده اند تا در سال آینده حداقل 50 درصد از تولیدات وارداتی را تولید کنند.

وی تاکید کرد: من به تولیدکنندگان دارو این قول را می دهم، دارویی که تولید می کنند، از کشورهای دیگر وارد نمی شود و اگر دارویی را تولید کنند که امروز وارد می شود، بهترین قیمت را خواهند گرفت.

جابه‌جایی 97 درصد داروی تولید داخل و 3 درصد داروی وارداتی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم با اشاره به تولیدکنندگان دارویی کشور گفت: باید از تولید کننده داخلی حمایت کنیم و چرا از خود نمی پرسیم، اگر یک روز جای 97 درصد داروی تولیدی با 3 درصد داروی وارداتی عوض شود، هزینه ها از کجا تامین خواهد شد.

وی افزود: یکی از اصلی ترین مواردی که از دکتر پیرصالحی خواستم این بود که به هیج وجه اجازه ندهید، دارویی که در داخل تولید می شود، وارد کنید! درحالیکه بودند داروهایی که شصت سال است در داخل تولید می شود اما از هند هم وارد می شود!

به جای بازخواست صنعتگر، من را بازخواست کنید!

سعید نمکی در ادامه گفت: بزرگترین مشکلات دولت های نفتی، خود دولت ها هستند، چرا در یک دولت باید، تولید کننده وصنعتگر آزار ببیند؟! من به سران قضایی کشور گفتم  اگر مشکلی در صنعت داروسازی وجود دارد من را بگیرید، نه تولید کننده و صنعتگری که مقابل ما زانو می زند تا تولیدش را جلو بیاندازد، شغل ایجاد کند و به دلیل 30 درصدی که من به او به شکل اوراق می دهم به زحمت بیافتد.

وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: تحقیر داروی ایرانی، توسط داروساز به دلیل چرخه فاسدی است که به دلیل سود بیشتر به وجود آمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز