معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی:

ممنوعیت جمع‌آوری کمک‌های مردمی غیر از هلال احمر و کمیته امداد / حساب ها مسدود می شود

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۲۳:۲۷:۱۳
کد خبر: ۸۲۶۸۱۴
ممنوعیت جمع‌آوری کمک‌های مردمی غیر از هلال احمر و کمیته امداد / حساب ها مسدود می شود
جواد جاویدنیا معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اظهار کرد: هر گونه جمع آوری کمک‌های مردمی توسط اشخاص و سازمان‌های معروف و شناخته شده جز از طریق جمعیت هلال احمر و کمیته امداد ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌ جواد جاویدنیا معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اظهار کرد: هر گونه جمع آوری کمک‌های مردمی توسط اشخاص و سازمان‌های معروف و شناخته شده جز از طریق جمعیت هلال احمر و کمیته امداد ممنوع است.

وی افزود: به لحاظ پیشگیری از وقوع جرایم و ضرورت ساماندهی دقیق کمک‌های مردمی و پاسخگویی به مردم عزیز کشور هر گونه جمع آوری کمک‌های مردمی جز از طریق حساب‌های رسمی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد ممنوع است.

جاویدنیا از مردم خواست در صورت مواجهه با این موارد شماره حساب‌ها و شماره کارت‌های اعلامی را در بخش شکایات و اعتراضات مردمی پایگاه اینترنتی معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور به آدرس http://internet.ir/shekayat/main از قسمت "خدمات مالی غیرمجاز" اطلاع دهند تا بلافاصله نسبت به مسدودسازی این حساب‌ها اقدام شود.

معاون دادستان کل کشور به اشخاص و چهره‌های شناخته شده هشدار داد که در صورت اقدام، حساب‌ها مسدود و مبالغ جمع آوری شده توقیف و به سازمان‌های یادشده تحویل داده خواهد شد، لذا از هر گونه اقدام در این زمینه خودداری شود.

وی به میزان گفت: اشخاصی که قصد چنین اقداماتی را دارند، با مراجعه به سازمان‌های یادشده مجوز اقدام دریافت کنند و شماره حساب‌های خاصی مختص این امر با نظارت سازمان‌های مسئول و طبق شرایطی که این سازمان‌ها اعلام می‌دارند افتتاح و در درگاه اینترنتی رسمی این سازمان‌ها اعلام تا مردم پس از اطمینان از تایید و نظارت سازمان‌های مسئول وجوه خود را به حساب‌های مورد تایید واریز نمایند.

جاویدنیا تاکید کرد: تا زمان عدم صدور مجوز خاص و اعلام رسمی آن، هر گونه فعالیت در این زمینه از باب پیشگیری از وقوع جرم ممنوع و با آن برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

 

نظر شما
پرونده ویژه