ارتفاع آب در شهر سیل زده آق قلا فروکش کرد

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۱۱:۵۹:۵۱
کد خبر: ۸۲۶۸۸۸
ارتفاع آب در شهر سیل زده آق قلا فروکش کرد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت که کم شدن آب سرریز خروجی از سد وُشمگیر و هدایت و تخلیه روان آبهای موجود در آق قلا به سوی شمال شهر موجب کاهش ارتفاع محسوس آب در مناطق سیل زده شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مجتبی جمالی امروز یکشنبه اظهار داشت: سیلاب جاری شده در خیابان ها و کوچه های آق قلا که در روز های گذشته به یک و نیم متر هم رسیده بود به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
وی بیان کرد: در زمان حاضر شهرستان آق قلا و 12 روستای آن و شهرهای گُمیش تپه و سیمین شهر از توابع گُمیشان و 10 تا 15 روستای آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم درگیر روان آبها هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: با پایداری شرایط جوی نگرانی تکرار بارش و وقوع سیل در گمیشان برطرف شده و امیدواریم با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی شاهد بازگشت شرایط این شهر سیل زده به حالت عادی باشیم.
جمالی ادامه داد: با تلاش های انجام شده از 340 راه بسته شده استان گلستان 310 جاده باز و تردد در آن ها جریان یافت.
وی همچنین به بسته بودن راه های دسترسی گرگان - آق قلا و نگرانی انتقال مایحتاج ضروری مردم سیل زده اشاره کرد و گفت: راه دسترسی برای انتقال اقلام مورد نیاز مردم از سمت گرگان باز شده اما هموطنان و هم استانی ها تا حد امکان از حضور در منطقه برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک و اختلال در امدادرسانی اجتناب کرده و هدایا و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به مراکز هلال احمر تحویل دهند.
در همین رهگذر و بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، هر چند برخی معابر جنوب آق قلا از سیلاب در امان بوده اند اما همچنان تردد در بخشی از شمال، غرب، شرق و مرکز این شهر با قایق امکان پذیر است.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راهها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز