رئیس سازمان دوطلبان هلال احمر جزئیات کمک های مردمی را تشریح کرد؛

کمک‌های امدادی به سیل زدگان به ۹ میلیارد تومان رسید

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۹:۱۲:۲۷
کد خبر: ۸۲۷۲۴۸
کمک‌های امدادی به سیل زدگان به ۹ میلیارد تومان رسید
​رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: از نظر میزان کالاهای ذخیره شده در هلال احمر و کمک های مردمی وضعیت خوب است و توزیع آن ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در خصوص اقدامات این سازمان در جریان سیل در استان‌های شمالی کشور گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر کشور از ۲۶ اسفند این وارد عملیات شده و تا روز چهارم فروردین قریب به ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از ذخایر سازمان هلال احمر به مناطق سیل زده کمک شده است.

نصیری افزود: در پی درخواست‌های مردمی در استان گلستان، از دیروز برای جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی مردم فراخوان دادیم و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی روبرو شده‌ایم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از نظر میزان کالاهای ذخیره در هلال احمر و کمک‌های غیر نقدی هیچ گونه مشکلی نداریم. فراخوان جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی نیز اعلام شده و در حال حاضر پایگاه‌های هلال احمر در شهرها و مراکز خدمات نوروزی آماده دریافت و توزیع کالا به سیل زدگان هستند.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به همکاری سازمان اجتماعی وزارت کشور، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و مؤسسات مردم نهاد عنوان کرد: در حال حاضر همه دستگاه‌ها در حال همکاری با یکدیگر برای خدمت رسانی به مردم هستند، انبار ذخیره کالا و شرایط اسکان نیز برای نیروهای کمکی مؤسسات مردم نهاد فراهم شده است.

نصیری با اشاره بر توزیع غذای گرم میان سیل زدگان توسط کمپین ستاد فرمان حضرت امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر عنوان کرد: از امروز نیز نیروهای مردمی امام رضا (ع) برای خدمت رسانی به مردم سیل زده وارد مناطق شده اند و خوشبختانه میان نیروهای امدادی و مردمی اشتراک عمل صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر سطح آب در منطقه آق‌قلا پایین آمده و از این پس نیروهای سازمان داوطلبان بیش از پیش برای جبران خسارات و کمک به مردم وارد عمل خواهند شد به علاوه بخشی از کمک‌های مردمی نیز برای جبران خسارت سیل زدگان ذخیره شده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با تشریح هزینه خدمات امدادی توزیع شده توسط جمعیت هلال احمر از ۲۶ اسفند ۹۷ تا ۴ فروردین ۹۸ در مناطق سیل زده شرق گلستان و شهرستان آق‌قلا عنوان کرد: در مجموع بیش از ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در مناطق سیل زده هزینه شده که جزئیات آن به شرح زیر است:

تعداد ۱۳.۶۲۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته به ارزش ۱۱.۵۷۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال

تعداد ۷.۸۴۰ بسته غذایی یک ماهه به ارزش ۳۱.۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

تعداد ۲۶.۴۲۸ تخته پتو امدادی به ارزش ۱۹.۸۲۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال

تعداد ۲۲۸ تخته چادر امدادی به ارزش ۳.۸۶۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال

تعداد ۱.۵۰۰ تخته چادر مسافرتی به ارزش ۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

تعداد ۵.۵۴۰ قطعه نایلون پوشش چادر به ارزش ۹۹۷.۲۰۰.۰۰۰ ریال

تعداد ۱۲.۲۵۴ قطعه موکت امدادی به ارزش ۱۲.۸۶۶.۷۰۰ ریال

سایر اقلام زیستی توزیع شده و تجهیزات امدادی به کار گرفته شده به ارزش ۱۴.۳۱۸.۷۳۳.۳۰۰ ریال است.

 

 

منبع: مهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز