رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران مطرح کرد ؛

جزییات اقدامات شهرداری تهران برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی / با التماس به جایی نمی رسیم

۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۰۶:۱۳:۱۰
کد خبر: ۸۲۸۶۶۹
جزییات اقدامات شهرداری تهران برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی / با التماس به جایی نمی رسیم
چندی پیش شهرداری تهران با هیئتی از کشور ترکیه دیدار داشته است و پیروز حناچی مذاکره با سرمایه گذاران خارجی برای انجام پروژه های مختلف در حوزه های مختلف شهری را نیز تائید کرده است. در این میان این سوال مطرح است که این مذاکرات به کجا ختم می شود و آیا مدیریت شهری آمادگی عقد قرار دادهای با پشتوانه ی محکم برای حضور سرمایه گذران را دارد؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛‌ شهردار تهران در روزهای آخر سال گذشته  با سرمایه گذاران خارجی دیدار و پیگیری برای جذب سرمایه گذاری را از جمله برنامه های مدیریت شهری دانسته است. با این وجود آیا در شرایط اقتصادی موجود، پایتخت می تواند با جذب سرمایه گذار، ضمانت های لازم را به او بدهد یا آن که به سرنوشت بسیاری از سرمایه گذاران داخلی دچار خواهد شد.

محمود میرلوحی؛ رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران در این رابطه به خبرنگار برنا  در خصوص دیدار شهردار با هیئت ترکی گفت: از این دیدارها زیاد خواهیم داشت. در جلسات هم اندیشی با حضور شهردار صحبت هایی انجام شد که امیدواریم مباحث مربوط به سرمایه گذاری جدی تر پیگیری شود.

وی افزود: امیدواریم  گفتگو با سرمایه گذاران داخلی و خارجی ادامه داشته باشد و به نتیجه مطلوبی برسد.

میرلوحی در رابطه با سرنوشت این گفتگو ها بیان کرد: باید تلاش کنیم و وقت بگذاریم. در شهرهایی مانند تهران که 40 درصد اقتصاد کشور در این شهر است باید چنین اتفاقات خوبی بیفتد و معتقدم تا حالا هم تاخیر داشته است و سماجت داشته باشیم و راهی جز این نداریم.

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران تاکید کرد: 407 هزار میلیارد تومان بودجه دولت است که حدود 62 هزار میلیارد آن به بحث عمران اختصاص دارد و مشخص نیست تا چه میزان این مقدار تخصیص پیدا می کند و محقق می شود.

وی اظهار کرد: کل دولت در کل کشور برای پروژه های عمرانی حدود 62 هزار میلیارد تومان خرج می کند و ما حدود 20 هزار میلیارد برای تهران منابع داریم و راهی جز سرمایه گذاری برای پیشبرد توسعه پایتخت نداریم.

میرلوحی اضافه کرد:  ما ناگزیریم بهترین، سالم ترین، اقتصادی ترین و عاقبت بخیر ترین راه که در آینده عواقب نداشته باشد و بدهی ایجاد نکند را طی کنیم.  باید ببینیم  سرمایه گذار بخش خصوصی چه می خواهد؟

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران عنوان کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی با دعوت و التماس ما نمی آید و باید شرایط فراهم شود.  پروژه باید جذاب و اقتصادی باشد.

وی در رابطه با ضمانت های لازم برای جذب سرمایه گذار گفت: باید ضمانت هایی پیش بینی شود و قوانین پشتیبان داشته باشد. همچنین باید در بودجه دولت و قوانین و مصوبات مختلف اصلاحاتی داشته باشیم..

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز