در جلسه ستاد مدیریت بحران مطرح شد ؛

نماینده ولی فقیه در لرستان : ۴۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در لرستان دچار آبگرفتگی شدند

۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۲:۳۱:۳۶
کد خبر: ۸۲۸۹۷۱
نماینده ولی فقیه در لرستان : ۴۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در لرستان دچار آبگرفتگی شدند
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: 1500 واحد مسکونی و تجاری در لرستان دچار آبگرفتگی شدند و در سیلاب اخیر ضعفها، کارهای غیر کارشناسی و کمبودها مشخص شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌ آیت اله سید احمد میرعمادی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: سیل های اواخر اسفند و فروردین ماه امسال در برخی از استانها و لرستان خسارت هایی را بر جای گذاشت اما در استان لرستان آمادگی دستگاه ها، اطلاع رسانی مداوم و آگاهی ها سبب شد تا تلفات جانی کاهش یابد.

 

وی اضافه کرد: در استان لرستان بر اثر سیلاب چند روز گذشته خسارت های زیادی به زیرساختها وارد شد و میزان خسارتها بیش از آن چیزی است که اعلام شده است.

 

به گفته وی وقوع سیل سبب شد تا ضعف ها، کمبودها و موارد آسیب زا و کارهای غیر کارشناسی مشخص شود و در برخی از شهرستانها کمترین امکانات برای مقابله با بحران و سیل وجود دارد که ضروری است از این تجربه و امتحان درس گرفت و کمبودها و ضعفها جبران شود.

 

آیت اله میرعمادی تصریح کرد: در سیل اخیر نیروهای مسلح، مردمی و نیروهای جهادی وارد عمل شدند و به کمک سیل زدگان شتافتند.

 

وی با اشاره به این که همه شهرستان های استان لرستان در سیل اخیر خسارت دیده اند افزود: 1500 واحد مسکونی و تجاری شهری و 3000 واحد مسکونی روستایی دچار آبگرفتگی شدند  و همه شهرستانها در بخش های مختلف دچار خسارت شدند.

 

به گفته وی برخی از واحدهای منزل مسکونی در سیل اخیر تخریب شده و یا دچار آسیب شده که نیازمند مرمت هستند و 150 استخر پرورش ماهی و دام های روستایی نیز آسیب دیده و از بین رفته اند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: همچنین بسیاری از زمین های کشاورزی دچار خسارت شده به طوری که بین یک تا 2 سال قابل کشت نیستند که ضروری است با توجه به خسارت ها در لرستان، اقدام جدی صورت گیرد.

 

وی اضافه کرد: در آذرماه، بهمن، اسفند سال گذشته استان لرستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد که در 2 سیل گذشته مصوبه ای برای جبران خسارت وجود نداشت که می طلبد اعتبار لازم برای رفع مشکلات مردم و زیر ساختها در نظر گرفته شود تا آسیب ها جبران شود.

 

آیت اله میرعمادی خاطر نشان کرد: با 2 یا سه میلیون تومان وام بلاعوض مشکلی حل نمی شود و نیاز است که یک مصوبه امیدبخش برای مردم استان لرستان در نظر گرفته شود.

 

به گفته وی در استان لرستان از همان ابتدا اقدامات جهادی صورت گرفت اما نباید این اقدامات مانع شود که لرستان در مقایسه با سایر استانها نادیده گرفته شود.

 

وی بیان کرد: مردم انتظار دارند که به مشکلات آنها رسیدگی شود و باید جواب نجابت مردم را نجیبانه و کریمانه داد و مشکلات آنها بررسی و رسیدگی شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز