ضرورت اهمیت کمک رسانی به مردم به جای انتقاد از مسئولان؛

نجات سیل‌زدگان کشور با یک ۱۰ دلاری / ایرانیان مقیم خارج بیایید به جای انتقاد، یاری کنید

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۵:۵۱:۲۳
کد خبر: ۸۳۴۱۱۵
نجات سیل‌زدگان کشور با یک ۱۰ دلاری / ایرانیان مقیم خارج بیایید به جای انتقاد، یاری کنید
در صورتی که هر ایرانی مقیم خارج، تنها 10 دلار برای کمک به هم وطنان سیل زده خود کنار بگذارد سهم کمک های نقدی مهاجران ایرانی 650 میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از شمال تا جنوب کشور، گلستان تا لرستان و خوزستان، خراسان شمالی تا شیراز و این روزها کرمان. سیل، در تعطیلات نوروز شهرهای بسیاری از کشور را وارد شرایطی ویژه کرد و این شرایط در بخشی از استان ها مثل گلستان  تا روزهای جاری نیز درگیر سیلاب بوده اند. در دو هفته گذشته نیز سیلاب های خوزستان خسارات جدی به مردم این استان وارد کرده اند. خساراتی که رسانه های مختلف داخلی و خارجی مستمرا درباره آنها گزارش داده‌اند.

35 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور در اثر سیل

زمین های کشاورزی، جاده ها و خیابان ها، خانه ها و اماکن دیگر در اثر سیلاب های اخیر آسیب دیده اند. از طرفی وسایل خانه و اموال غیرمنقول سیل زدگان نیز بر میزان خسارت وارده در کشور افزوده اند. وزیر کشور، روز گذشته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، حاضر شد و از میزان خسارت وارد شده به کشور در اثر سیلاب ها خبر داد. عبدالرضا رحمانی فضلی، با بیان اینکه 25 استان کشور در هفته های گذشته درگیر سیلابی «بینظیر» بوده اند، گفت: میزان خسارات وارد شده به این استانها بین 30 تا 35 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

نقد جدی‌ای که پیوسته به تبلیغات ایرانیان مقیم خارج وارد می شود عدم درک دقیق آنها از رخدادهای اجتماعی و سیاسی ایران به دلیل دور بودن از ایران است. در هفته های گذشته نیز در حالی که مردم سیل زده ایران، درگیر فاجعه سیل هستند، رسانه های خارجی از این سیلاب ها برای مخالفت های سیاسی خود استفاده کرده و آن را فرصتی برای بیان انتقادات خود دانستند.

اگرچه انتقاداتی  به عملکرد نهادهای مسئول و ذی‌ربط در ایران برای امدادرسانی به سیل زدگان وجود دارد اما به هر تقدیر این انتقادها در این مقطع زمانی دردی را از سیل زدگان و وضعیت کنونی آنان درمان نمی کند و به نظر می رسد اکنون و با این حجم حادثه ؛  زمان فقط نقد نیست وقت کمک هم هست.

در حالی که این روزها در ایران بسیاری از مردم کشور به روش های گوناگون در امر کمک‌رسانی به هم وطنان سیل زده خود اهتمام می ورزند بد نیست ایرانیان مقیم خارج نیز به هموطنان خود کمک کنند. بدون شک مشکلاتی در وضعیت کشور وجود دارد و بسیاری از این افراد نیز مجبور به ترک وطن شده اند اما انتقاد از مسئولین کمکی به سیل زدگان نخواهد کرد. از طرفی با حادثه های مختلفی که در یک سال گذشته به وجود آمده است بودجه های دولت نیز کفاف هزینه در این بخش را نمی دهد. 

نجات سیل‌زدگان با یک 10 دلاری!

بر اساس آخرین آمار گفته شده از سوی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور  حداقل حدود 6 میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند. با احتساب دلار 13 هزار تومانی، در صورتی که هر ایرانی مقیم خارج، تنها 10 دلار برای کمک به هم وطنان سیل زده خود کنار بگذارد سهم کمک های نقدی مهاجران ایرانی 650 میلیارد تومان خواهد بود که این رقم می‌تواند سهم مناسبی از جبران خسارت های وارد شده به مردم و کشور در اثر سیلاب را از آن خود کند. با توجه به خبر وزیر کشور در خصوص خسارت 35 هزار میلیارد تومانی خسارات وارد شده به کشور و وضعیت نامناسب بودجه و هزینه های دولت بدون شک کمک های مردمی بهبود وضعیت زندگی سیل زدگان کشور را تسریع خواهد کرد. 

لازم به ذکر است که صلیب سرخ آلمان با باز کردن یک حساب بانکی مختص سیل زدگان ایرانی همه مردم جهان را دعوت به ارسال کمک های نقدی خود از این طریق به مردم سیل زده کشور کرده است. ایرانیان مقیم خارج نیز می توانند از این راه کمک های نقدی خود را به مردم سیل زده کشور ارسال کرده تا آنها به سرعت به زندگی معمول خود بازگردند و وضعیت کشور نیز آرام شود. 

نظر شما
پرونده ویژه