در گفتگو با دو عضو شورای شهر تهران مطرح شد ؛

تهران نیاز به اسکن دارد / شهرداری لایحه برای مقابله با فروچاله به شورا بدهد

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۶:۰۱:۰۴
کد خبر: ۸۳۵۰۱۱
تهران نیاز به اسکن دارد / شهرداری لایحه برای مقابله با فروچاله به شورا بدهد
چندین روز است که بحث فرونشست و فروچاله در پایتخت مشکلاتی به بار آورده و به گفته متخصصان امر این فرآیند ادامه خواهد داشت و شهرداری نیاز است تا برای حفظ جان و مال شهروندان تدبیری در این خصوص بیندیشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بارندگی‌های اخیر در پایتخت تنها به زمان بارش منتهی نمی‌شود و خطراتی را در روزها و ماه‌های پس از وقوع دارد.  نشست زمین و ایجاد فروچاله در پایتخت اتفاقی است که به گفته متخصصان از پیامدهای پسا سیلاب است که در این حوزه نیاز است تا سطح معابر عمومی پایتخت اسکن شود بدین‌ترتیب از مخاطرات احتمالی جلوگیری می‌شود؛ امری که رئیس و عضو شورای شهر شورای شهر تهران نیز بدان تاکید دارد.

شهروندان به شهرداری گزارش دهند

محسن هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر تدبیر در خصوص مقابله با بحث فروچاله‌های پایتخت گفت: موضوعی در امر شهرسازی و مهندسی وجود دارد که مسائل پسا سیلاب و یا پسا بارش نامگذاری شده است چراکه آب روان است و هر کجا می‌تواند نفوذ کند و شما بعضا نمی‌دانید در کجا نفوذ کرده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:  آب ممکن است در زیر فونداسیون ساختمان‌ها نفوذ کند و مالک خبر نداشته باشد.

وی اضافه کرد:  لذا توصیه شده بعد از سیل، اگر حجم آب بیش از قبل باشد می‌تواند موضوع پسا بارش را ایجاد کند؛ حتما باید از این امکانات استفاده شود و مراقبت کنند که از یکسری نشست ها و تخریب ها به دلیل حضور آب پیشگیری شود.

هاشمی تصریح کرد: البته خوشبختانه سیلی در تهران نداشتیم و شهروندان باید این امر را گزارش بدهند که چه جایی حجم آب زیاد است تا شهرداری اقداماتی انجام دهند.

 لزوم ارائه طرح برای مقابله با فروچاله ها به شورای شهر تهران

در ادامه این گفتگو شهربانو امانی؛ عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش فروچاله در نقاط مختلف پایتخت پس از بارندگی های اخیر به برنا گفت: مشکل اساسی این است که متاسفانه به دلیل اینکه هر کسی به دنبال منافع خود است قانون اجرا نمی شود. ابتدای دوره شورا، گزارشاتی ارائه شد که فروچاله ها و گود برداری ها یکی از دغدغه ها برای ایمنی جان مردم است.

وی افزود:  بخصوص فروچاله ها که در پی بارش و رانش زمین است مشکلات جدی برای شهروندان ایجاد می کند. امیدواریم با توجه به تخصصی که آقای شهردار دارند طی روزهای آینده اقدام کنند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: کمیسیون تخصصی هم حساسیت دارد. در محدوده غرب تهران و کن گزارشی داده شد که همکاران ما بازدیدی داشتند که در آن محدوده فروچاله داشتیم.

 امانی با اشاره به اینکه در گذشته بخش‌هایی از پایتخت رصد شده بود، بیان کرد: مقطعی در کشور مد شد تا بخش هایی از تهران اسکن شود؛  مثلا در ژاپن دستگاه اسکن دارد که در برخی جاها تا عمق ده کیلومتری می‌تواند اسکن کند. زمانی بحث بود این دستگاه را بخرند و در دوره‌ای این دستگاه را اجاره کردند و محدوده‌هایی را اسکن کردند.

وی اضافه کرد:  اگر نیاز به اسکن کل شهر داشته باشیم باید صورت بگیر و متخصصان لازم است اظهار نظر کنند.

امانی با تاکید بر نقش شهرداری برای مقابله با فروچاله‌ها گفت: اگر لازم باشد شهرداری باید لایحه بیاورد. در حوزه ایمنی چه خدمات شهری و چه آتش نشانی و ستاد بحران وظایف و تکالیفی دارد و باید بگویند چه پیش نیازهایی مانند بودجه مورد نیاز است. هر چند بودجه تصویب شده ولی لازم است لایحه‌ای آورده شود و بگویند آیا دستگاه باید خریداری شود یا خیر چراکه امر مقطعی نیست و به صورت بلند مدت باید این رصدها صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز