بررسی یک پروژه شهری؛

تنها ۳ درصد پیشرفت در پروژه زیر گذر استاد معین در طول دو سال/ شهردار منطقه ۲: احتمال تاخیر در افتتاح پروژه وجود دارد

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۶:۰۱:۲۴
کد خبر: ۸۳۵۷۶۵
تنها ۳ درصد پیشرفت در پروژه زیر گذر استاد معین در  طول دو سال/  شهردار منطقه ۲: احتمال تاخیر در افتتاح پروژه وجود دارد
شهرداری تهران از سال 94 پروژه ای را تحت عنوان زیرگذر استادمعین در تقاطع خیابان آزادی و استادمعین کلید زد تا به گفته مسئولان گره ترافیکی منطقه باز شود و منطقه از بن بست خارج شود این در حالی است که بعد از گذشت این پروژه در 4 سال تنها 40 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛  شهردار وقت وعده داد که زیر گذر استاد معین در اردیبهشت 95 مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اما تنها با گذشت 37 درصد پیشرفت فیزیکی تا اسفند 95، عملیات ساخت به دلیل برخورد به معارضاتی نظیر لوله‌های انشعاب آب 300 و 700 و همچنین کابل‌های مخابراتی متوقف شد و پس از آن در مدیریت شهری جدید مجددا کلید خورد. با این حال شهردار منطقه 9 از پیشرفت 40 درصدی آن خبر می دهد و این بدین معناست که ظرف دو سال تنها 3 درصد پیشرفت در این پروژه با وجود تذکرات پیاپی اعضای شورای شهر وجود داشته است. مجید فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی در تذکر پیش از دستور مرداد 97 اذعان کرده که با 10 میلیارد تومان می توان پروژه را به پایان رساند اما همچنان خبری از تکمیل آن نیست؛ با این حال این پروژه نه تنها گره ترافیکی را باز نکرد بلکه همچنان سدی برای مردم منطقه 9 است.

در این راستا خبرنگار برنا طی گفتگو با  شهردار منطقه 9 شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت زیر گذر استاد معین پرس و جو کرد. وی گفت: زیر گذر استاد معین در حال تکمیل است و کارگران مشغول فعالیت هستند.

علی مفاخریان در خصوص زمان افتتاح این زیر گذر افزود: زمان بندی ها تا پایان سال 97 نبوده و اگر تاخیر نکند تا مهر 98 به پایان می رسد؛ احتما تاخیر در افتتاح این پروژه است اما تا کنون نکته ای به بنده در این زمنه نگفته اند که این پروژه تاخیر دارد چرا که مدیر این پروژه معاونت عمرانی شهرداری تهران است.

شهردار منطقه 9 در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه زیر گذر استاد معین تصریح کرد:  زیر گذر استاد معین حدود 40 درصد پیشرفت دارد.

وی در رابطه با پروژه های در حال تکمیل منطقه 9 شهرداری گفت: 11 اردیبهشت ماه سال جاری،  مرکز فناوری های هوشمند شهری را با حضور شهردار تهران افتتاح خواهیم کرد. از سوی دیگر چندین پروژه دیگر در موضوعات نوآوری و کسب و کارهای کوچک مقیاس افتتاح خواهیم کرد.

مفاخریان تاکید کرد: این پروژه ها در مدیریت شهری دوره پنجم تعریف شده است و مربوط به گذشته نیست.

شهردار منطقه 9 با اشاره به پروژه های نیمه تمامی که در دوره ی گذشته کلید خورده عنوان کرد: حدود 50 پروژه در سال 97 افتتاح شده و 17 پروژه دیگر در 22 بهمن یعنی مجموعا 70 پروژه در منطقه 9 افتتاح شده است.

وی در خصوص وضعیت پروژه های نیمه تمام مربوط به دوران گذشته گفت: پروژه های نیمه تمام دوره قبل بسته به پروژه ها برخی تمام و برخی نا تمام است. زیر گذر استاد معین حدود 40 درصد پیشرفت دارد و پروژه کوثر نزدیک به 70 درصد پیشرفت داشته است هر یک با دیگری پروژهها متفاوت است.

گفتنی است احسان نوش آبادی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در دی ماه 97 از پیشرفت 60 درصدی این عملیات خبر داده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز