قنادان در نشست خبری اعلام کرد ؛

نرخ کرایه رسمی تاکسی در سال ۹۸ هنوز اعلام نشده است/ دریافت هر گونه شارژ غیر مصوب شورای شهر از تاکسیرانان ممنوع است

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۰:۳۷:۱۹
کد خبر: ۸۳۶۸۸۶
نرخ کرایه رسمی تاکسی در سال ۹۸ هنوز اعلام نشده است/ دریافت هر گونه شارژ غیر مصوب شورای شهر از تاکسیرانان ممنوع است
علیرضا قنادان در اولین نشست خبری سال ۹۸ با اشاره به اینکه هنوز افزایش نرخ حوزه تاکسیرانی اعلام نشده، از رایزنی با دولت برای تعیین نرخ رسمی تورم خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در اولین نشست خبری سال ۹۸ این سازمان ضمن بیان این نکته که هنوز افزایش نرخ رسمی تاکسسرانی اعلام نشده و با اشاره به برگزاری جشنواره تاکسی رانی گفت: بنا داریم دستاوردهای یک ساله سازمان تاکسیرانی را تحت عنوان جشنواره تاکسیرانی ارائه بدهیم.

وی با اشاره به ذینفعان حوزه تاکسیرانی بیان کرد: هفته آینده برنامه های متنوعی برای همه گروه های ذینفع در جشنواره تاکسیرانی خواهیم داشت.

قنادان تصریح کرد: سال جاری بنا داریم رویداد سالانه داشته باشیم و برنامه را در یک هفته در نظر گرفتیم و هفتم اردیبهشت ماه افتتاحیه این جشنواره خواهد بود.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: شعار ما در این جشتواره "یک گام به جلو" خواهد بود و فعالیت های خود را به مردم ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: سه محور اصلی فعالیت در سال گذشته وجود داشته است؛ مدرن سازی تاکسیرانی از حیث خدمات، شخص تاکسیران و ناوگان تاکسیرانی جمله این محور ها است و برنامه های خود را دنبال خواهیم کرد.

قنادان اضافه کرد: خدمات سنتی در گذشته در تاکسیرانی داشتیم که به روز شده است؛ یکی از آن ها ساماندهی سرویس مدارس بوده است و ما بیش از ۲۰ هزار سرویس مدرسه را تحت پوشش داشتیم که همه دارای پروفایل الکترونیکی هستند و سوابق فرد در سایت سازمان قرار دارد.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۴۰ پیمانکار سرویس مدرسه سامان دهی شدند که در سال گذشته وجود نداشت و انشالله در سال آینده برنامه داریم تا این کیفیت ارتقا پیدا کند.

رئیس سازمان تاکسیرانی با اشاره به خدمات اینترنتی که وجود دارد گفت: کارپینو با سازمان تاکسیرانی وارد کار شده است و سپس کابین را اضافه کردیم و از فضای استارتاپی قانون مند حمایت کردیم و دستورالعملی تنظیم کرده ایم.

قنادان اظهار کرد: هفته گذشته با الو پیک به توافق رسیدیم و قرار است ناوگان رسمی در اولویت باشد و سایر ناوگان های این اپلیکیشن در سازمان تاکسیرانی ثبت شوند.

وی با اشاره به مشکلات محاسبه در نرخ کرایه گفت: محاسبات نرخ کرایه بر مبنای قیمت تمام شده انجام می شود؛ لایحه به شورا ارسال می شود و پس از تصویب شورا و تایید فرمانداری به اجرا در می آید؛ سال کذشته این سیکل سبب شد تا اجرای نرخ با تاخیر انجام شود در سال گذشته مبنای نرخ تورم رسمی بود و ملاحظاتی فرمانداری برای افزایش نرخ داشت. در حال حاضر باید نرخ تورم رسمی استعلام می شد.اجرای رسمی نرخ های تاکسی زودتر از سال گذشته رخ خواهد داد و در حال رایزنی هستیم.

قنادان ادامه داد: سال جاری توسعه پرداخت الکترونیکی نسبت به سال گذشته بیشتر اتفاق افتاده است؛ ما در خطوط تاکسیرانی ۶۰ درصد پوشش پرداخت الکترونیکی هستند. توسعه آن سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

قنادان تصریح کرد: ۲۴ هزار خودرو به این پرداخت های الکترونیکی اضافه شده اند و توصیه میکنم شهروندان از این سامانه استفاده کرده اند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد مبالغی که به صورت غیر قانونی از تاکسیرانان گرفته می شد و این موضوعات سبب می شد خیلی از تاکسیرانان از این موضوع گله مند باشند. هر گونه دریافت شارژ به جز بهای خدمات مصوب شورای شهر ممنوع اعلام شده است‌ و صرفا باید مبالغ رسمی دریافت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز