وزیر ورزش و جوانان در خوزستان :

اولویت اصلی دولت جبران خسارات ناشی از سیل است/ تا هنگامی که مردم با رضایت مراکز اسکان را ترک نکنند، تخلیه انجام نمی‌شود/ نزدیک به ۱۲۰۰ مکان ورزشی در اختیار ستادهای مدیریت بحران استان‌ها قرار دارد

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۴:۳۲:۳۵
کد خبر: ۸۳۷۰۷۷
اولویت اصلی دولت جبران خسارات ناشی از سیل است/ تا هنگامی که مردم با رضایت مراکز اسکان را ترک نکنند، تخلیه انجام نمی‌شود/ نزدیک به ۱۲۰۰ مکان ورزشی در اختیار ستادهای مدیریت بحران استان‌ها قرار دارد
وزیر ورزش و جوانان در جلسه ستاد بحران استان خوزستان با بیان اینکه رییس جمهور بر ادامه امداد رسانی تا پایان مشکلات سیل زدگان تاکید دارد گفت: وزارت ورزش و جوانان تا آخرین روز در کنار مردم خواهد ماند.

به گزارش  خبرنگار اعزامی برنا به خوزستان ،  وزیر ورزش و جوانان طی نشست با مسئولین استان خوزستان در ستاد مدیریت بحران با تبریک اعیاد ماه شعبان و آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب گفت: ابتدا به همه مسئولین از جمله استاندار خوزستان و مجموعه مدیریتی استان از جمله نیروهای مسلح، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج، سازمان های مردم نهاد و مردم شریف خوزستان خسته نباشید می گویم چرا که  همانند دوران طلایی دفاع مقدس این بار مردم خوزستان با درخششی که در کنار مسئولین داشتند کارنامه روشن و قابل قبولی از خود به جا گذاشتند.

سلطانی فر افزود: از روزهای ابتدایی وقوع سیل در کشور حوادثی در گلستان مازندران، لرستان، خوزستان و فارس ایجاد شد. نزول باران رحمت الهی اگر چه برای مردم کشور رحمت بود اما برای مردم این چند استان باعث زحمت و خساراتی شد و معتقدیم با جبران این خسارت ها، عواید سیل برای اقتصاد کشور قابل توجه است.

وی با اشاره به صحبت های نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس گفت: وی در گذشته عنوان کرده بود که آثار خشکسالی در ایران سبب خواهد شد که 50 میلیون نفر از جمعیت ایران مهاجرت کنند و آثار و عوارض اجتماعی اقتصادی برای ایرانیان بحران زا خواهد  بود و با این تهدید در نظر داشت که ما را از اهداف و آرمان های خود دور کند و پیش بینی می کرد شرایط بحرانی در اثر خشکسالی ایجاد شود.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: باران رحمت الهی در چهل روز گذشته سبب شد که خوشبختانه ذخایر آبی کشور به شدت تقویت شد؛ البته همان گونه که عنوان کردم خسارات قابل توجهی در چند استان به جای گذاشت که موظف هستیم با تاکید رهبر معظم انقلاب و تاکیدات مکرر و جدی رئیس جمهور آنان را جبران کنیم. از این رو همه دستگاه های اجرایی از همان روزهای اول به مناطق سیل زده خدمت رسانی کردند و اصلی ترین ماموریت دستگاه های اجرایی جبران خسارت ها، بازسازی مناطق مسکونی، درست کردن زیر ساخت های لازم و تامین نیازهای مردم است.

سلطانی فر عنوان کرد: پس از عید در دولت چندین جلسه داشتیم و بیش از دو سوم وقت دولت مصروف مسائل سیل شد همچنین در جلسات دولت گزارشات دستگاه های مختلف و اتخاذ سیاست ها و تصمیمات برای جبران خسارات صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه با تاکیدات رئیس جمهور اولویت اصلی دولت، جبران خسارات ناشی از سیل است، اظهار کرد: امیدواریم با همدلی، هماهنگی، هم افزایی و همگرایی و صحنه های حماسی را مجدد بعد از 8 سال دفاع مقدس شاهد بودیم این مشکلات بر طرف شود. خوشحالیم از اینکه همه مردم فارغ از خط و گروه و طیف و جناح و قوم و مذهب به صحنه آمدند تا به هموطن خود کمک کنند.

سلطانی فر اضافه کرد:  همه ی ایرانیان در سراسر جهان و کسانی که یقین داریم تپش قلبشان برای اعتلای و رشد این کشور است به صحنه آمدند و هر کسی هر چه در توان داشت به کمک هموطنان سیل زده آمد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات دولت برای مقابله با سیل اظهار کرد: دولت همه توان خود اعم از امکانات مالی، ماشین آلات و لجستیک را در اختیار قرار داد و به کمک سیل زدگان آمد و مطمئن هستیم با عزم و اراده در کشور و رویکردی که دولت با تاکید جناب آقاای روحانی دارند در کمترین زمان ممکن خسارت ها جبران خواهد شد.

سلطانی فر تاکید کرد: در مجموعه وزارت ورزش و جوانان و جامعه ورزش در روزهای اول فروردین ماه، ستاد امداد و پشتیبانی در وزارت خانه تشکیل شد. در ابتدا  تمرکز ما در گلستان و مازندران و سپس در فارس بود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از روزهای 5 و 6 فروردین ماه بر بقیه استان ها از جمله کرمانشاه و لرستان و خوزستان متمرکز شدیم. کاری که این وزارت خانه می توانست در  آن شرایط انجام دهد این بود که تمامی مکان های ورزشی را در اختیار سیل زدگان و مسافرین قرار دهد.

وی تصریح کرد: نزدیک به 1200 مکان ورزشی در اختیار ستاد های مدیریت بحران استان ها قرار گرفت و نهایتا بیش از 700 مکان ورزشی مورد استفاده اسکان سیل زدگان، اسکان مسافرین و فضا برای جمع آوری کمک های مردمی قرار گرفت.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از سوی دیگر 2500 سازمان مردم نهاد مکلف شدند تا در صحنه باشند و به هموطنان سیل زده کمک کنند. در این خصوص رویکرد برنامه های هفته جوان را به حضور در مناطق سیل زده اختصاص دادیم. بیش از  50محموله کمک های مختلف از طرف جامعه ورزشی جمع آوری و ارسال شد که بعضا محموله های قابل توجهی بود.

وی اضافه کرد: بسیاری از نیروهای فنی و خبره ما در فدراسیون های قایقرانی، کوهنوردی، نجات غریق، پزشکی ورزشی و موتور سواری و اتومبیل رانی که اتومبیل های شاسی بلند کمک دار در اختیار داشتند در این استان ها از همان روزهای اول حضور پیدا کردند و ما تمامی توان خود را در خدمت ستادهای مدیریت بحران قرار دادیم تا در کنار دولت و ملت بتوانیم از آلام مردم آسیب دیده و سیل زده بکاهیم.

سلطانی فر گفت: تا پایان این مراحل امداد و نجات و بازسازی در کنار مردم سیل زده هستیم و کماکان تا زمانی که نیاز باشد اسکان وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بازدیدی که از اسکان سیل زدگان داشته ، بیان کرد: سیل زدگان که در مراکز اسکان حضور دارند درخواست داشتند که بیشتر در این مراکز بمانند چرا که تکلیف خانه هایشان مشخص نیست البته همه ی مردمی که خودشان صحبت کردند از مجموعه خدمات ارائه شده راضی بودند.

وی ادامه داد: همه ظرفیت های ما تا زمان مورد نیاز در اختیار قرار خواهد داشت، هر زمان مردم با رضایت خودشان مراکز اسکان را ترک کنند،در اختیارشان قرار دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ما به هیچ عنوان این مکان ها را تخلیه نمی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد:  فکر می کنیم مردم ظرف چند هفته آینده با عادی شدن اوضاع، به مرور به خانه های خود بروند چرا که هیچ کس دلش نمی خواهد خانه و کاشانه خود را کنار بگذارد و داخل چادر زندگی کند.

سلطانی فر در پایان اذعان کرد: به هر حال همه دستگاه ها و مردم موظف هستیم تا به سیل زدگان کمک کنیم و عهد می بندیم تا پایان امداد، کمک رسانی و بازسازی و عادی شدن اوضاع در کنار مردم سیل زده از جمله مردم سیل زده خوزستان باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز