معاون شهردار تهران:

تبدیل بخشی از هفت تیر به پیاده راه

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۱:۴۱:۱۳
کد خبر: ۸۳۷۸۷۲
تبدیل بخشی از هفت تیر به پیاده راه
عبدالرضا گلپایگانی در نشست مطبوعاتی روز معمار با اشاره به لزوم تغییر در نماهای شهری از تغییر فضای بافت هفت تیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز معمار برگزار شد، با اشاره به مشکلات نما که در سطح شهر وجود دارد گفت: حیثیت بخشی به ارزش های کالبدی تهران انجام شده است؛ در تهران میراث تاریخی ارزشمندی داریم و باید آن را ارج دهیم از این رو به سمت ساخت و ساز خانه های شاخص خواهیم رفت.

گلپایگانی با تاکید بر لزوم اجرا معماری ایرانی در شهر افزود: متاسفانه این روزها کمیت غالب بر کیفیت است؛ لزوما این گونه نیست که معماری ایرانی پرهزینه باشد. در جاهایی امکان داریم که واحدهای کوچک منطبق بر معماری ایران ساخته شود اما  بدان توجه نکرده ایم.

وی با اشاره به بدعت در معماری انجام شده اظهار کرد: بدون واکاوی سنت معماری و ساختار اجتماعی معماری ایرانی، تغییری در نمای شهر نخواهیم دید. معماری حاضر ناشی از تحصیل کرده های غرب بوده که بدعت گذاشته شده است.

وی افزود:در پی این هستیم که ساختمان های شهرداری را ارتقا ببخشیم و همچنین مناسب سازی فضاها در دستور کار است.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: برنامه ای در سازمان نوسازی برای بازآفرینی شهری یعنی در محلات بافت فرسوده داریم. پیش از عید چند پروژه در جنوب شهر داشتیم و محلات کمتر برخوردار را در دستور کار قرار داده ایم که امیدواریم در سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

گلپایگانی با اشاره به تغییر در نمای میدان هفت تیر اظهار کرد: وسط میدان هفت تیر سال ها کارگاه ساختمانی بود که به دستور شهردار تهران جمع شد. با تغییر شبکه گذربندی بخشی از این میدان به پیاده راه عمومی تبدیل خواهد شد و در پی هستیم که به فضای شهری تبدیل شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز