محمد علیخانی خبر داد:

اتوبوس هوایی در راه پایتخت

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۲:۴۰:۴۷
کد خبر: ۸۳۹۸۹۵
اتوبوس هوایی در راه پایتخت
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از طرح راه اندازی اتوبوس های هوایی در منطقه یک شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ محمد علیخانی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به ترافیک موجود در منطقه یک شهرداری تهران از طرح ایجاد اتوبوس هوایی در منطقه یک خبر داد.

وی با اشاره به ترافیک سرسام آور منطقه یک شهر تهران و با ارائه پیشنهادی در خصوص کاهش ترافیک پایتخت عنوان کرد: تکمیل خطوط مترو در منطقه یک شهرداری تهران در دستور کار است؛ البته طرح ها و پیشنهاداتی وجود دارد که به عنوان مثال اتوبوس هوایی در این منطقه مطرح بوده که باید مطالعاتش کامل شود.

علیخانی در رابطه با جزئیات این طرح اظهار کرد: اتوبوس هوایی مانند تله کابین است که هم جاذبه توریستی دارد و هم با توجه به اینکه منطقه یک پایتخت که کوهستانی است و امکان احداث بزرگراه و اقدامات اینچنینی وجود ندارد؛ باید راه های دیگری برای آن در نظر گرفت که این طرح پاسخ به دو مسئله جذب گردشگر و ترافیک خواهد داد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به لزوم ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به مسائل این چنینی گفت: اگر طرح اتوبوس های هوایی تهیه شود بخش خصوصی می تواند سرمایه گذاری کند؛ به شرط اینکه مطالعاتش کامل باشد.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا طرح ترافیک در مناطق بالای شهر اعمال نمی شود، بیان کرد: می توان طرح های مشابه در منطقه یک اجرا کرد اما اگر بخواهند مانند طرح ترافیک که در مرکز شهر اجرا می شود را در این منطقه پیاده کنند مشکلاتی ایجاد خواهد شد و این طرح در کل تهران باید اجرایی شود که چنین چیزی شدنی نیست ولی برای مناطق می توان طرح هایی گذاشت.

وی اضافه کرد:  البته شهردار منطقه یک طرح های خوبی در بخش حمل و نقل عمومی و دسترسی ها در نظر دارند که در مرحله مطالعاتی است که امیدواریم بتوانند مشکلات منطقه یک را کمتر کنند. محدودیت از لحاظ زمین و معابر در منطقه یک وجود دارد اما مطالعاتی برای رفع این مشکلات در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز