نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنا :

مردم سریعتر خود را بیمه کنند/ محبت های وزارت بهداشت ودرمان در حوزه خدمات رایگان زیادی است

۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۰۶:۱۲:۱۰
کد خبر: ۸۴۰۹۴۱
مردم سریعتر خود را بیمه کنند/ محبت های وزارت بهداشت ودرمان در حوزه خدمات رایگان زیادی است
نوسانات اقتصادی تنها بر سبد کالای خانوارها اثرگذار نیست بلکه بر سلامت جسمی و روحی آنها نیز تاثیر حائز اهمیتی دارد .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛ یکی از مواردی که می تواند باعث توجه مردم به سلامت جسمی و روحی افراد باشد ایجاد فضاهای درمانی ارزان قیمت است. حال جمعیت قابل توجهی  در کشور بیمه تامین اجتماعی ندارند ولی امکان بیمار شدن آنها وجود دارد ، این افراد با توجه به هزینه درمانی نه چندان ارزان ر چه می توانند انجام دهند و دولتمردان برای آنها چه برنامه ریزی دارند . پاسخ به این سوالات را نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی چنین بیان کرد که در ادامه می خوانید :

محمد حسین قربانی نایب رییس کمیسیون  بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افراد جامعه باید دست از تنبلی بردارند وبرای بیمه شدن اقدام کنند به خبرنگار اجتماعی برنا  گفت: بحث مالیات بر کالاهای آسیب رسان ،دخانیات ،گامهای خوبی است  وبه عنوان راهکار برای اوضاع میتواند بهره وری داشته باشد؛ البته دولت هم براساس چهارچوب اعلام کرده که ده درصد هزینه های درمان را پرداخت میکند ولی این کافی نیست .نداشتن آمار وارقام صحیح از هزینه ها درمان وبیمه شدگان هم معضل است؛ آمار افرادی که بیمه نیستند حدود پنج میلیون داده شد ولی با اعلام جذب بیمه دولتی ؛چهارده میلیون بیمه شدند که مشخص شد بیمه نداشتند.

وی با گفتن از اینکه انجام نشدن پروژهایی مانند کارت الکترونیکی سلامت ،حذف هم پوشانی بیمه ها ودراختیار قرارگرفتن منابع مطابق قانون در اختیار مجموعه بیمه و وزارت بهداشت وتوزیع ومصرف عادلانه این موارد از عمده مشکلات است  ادامه داد :  محبت های وزارت بهداشت ودرمان در حوزه خدمات رایگان زیادی است . هیچ جای دنیا درمان رایگان نیست وافراد بابت دریافت خدمات مطابق قانون هزینه پرداخت می کنند ولی در ایران توقعات زیاد است .

قربانی در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم ها وشرایط نابسامان اقتصادی چه راهکاری برای کاهش هزینه افرادی که بیمه ندارند پیش بینی شده است گفت :کم توجهی برخی از اقشار جامعه متاسفانه باعث ایجاد مشکل برای خودشان می شود ،حدود شش سال ازطریق همه رسانه ها برای بیمه دولتی فراخوان داده شد ؛هم اکنون با توجه به کمبود منابع باز بستر بیمه شدن باز است .افراد کم توان با پرداخت 200 هزارتومان در سال میتوانند  بیمه شوند . افرادی که تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی هستند شامل درمان های رایگان وخاص می شوند.

وی در خصوص  سه برابر شدن قیمت  بیشتر محصولات غذایی و ناچار شدن خانوارها در کاهش استفاده از بعضی اقلام که می تواند در اصل سلامت جسم و روح آنها حیاتی باشد اظهار داشت  : به هر حال کسانی که اهل رعایت ومدارای حداقل های سلامتی باشند خود میدانند باید چگونه رفتار کنند .درست است که گرانی باعث شده لبنیات یا گوشت در سبد خانواده کمرنگ شود ولی باور ما این است که با همه حداقل ها میتوان سلامت جامعه را برقرار کرد .دولت هم موظف شده با دریافت چهارده میلیارد ارز دولتی کالاهای اصلی سبد خانوار را تامین کند که مردم دچار فقر در این موارد نشوند.

وی در پایان گفت : اگر امکانات موجود توزیع مناسب داشته باشند وشان ومنزلت مردم حفظ شود وکالاهای اختصاصی راحت به دست مردم برسد امنیت روانی را در پی خواهد داشت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز