مرور اخبار مهم اجتماعی هفته؛

نام محمدرضا شجریان روی تابلوی یک خیابان در مشهد/ سوال غیرمتعارف خبرنگار صدا و سیما از مردم/احضار سه مدیر دولتی در رابطه با سیلاب/فعالیت پارکبانان ممنوع شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۵:۳۸:۱۸
کد خبر: ۸۴۰۹۵۷
نام محمدرضا شجریان روی تابلوی یک خیابان در مشهد/ سوال غیرمتعارف خبرنگار صدا و سیما از مردم/احضار سه مدیر دولتی در رابطه با سیلاب/فعالیت پارکبانان ممنوع شد
در این گزارش می‌خوانید که در هفت روز گذشته در دنیای اخبار اجتماعی رسانه‌ها چه گذشت و چه خبرهایی در صدر مهمترین‌ها قرار گرفتند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

دارو 15 درصد افزایش قیمت خواهد داشت

وزیر بهداشت درباره احتمال تغییر قیمت دارو اظهار داشت: قیمت داروهای وارداتی هیچ تغییری نخواهد داشت. داروهای ساخت داخل هم طبق روال سنوات گذشته که هر سال بین 10 تا 15 درصد افزایش قیمت دارند به همین میزان افزایش قیمت خواهند داشت و بیشتر از 15 درصد در داروهای ساخت داخل افزایش نرخ نداریم.

کلینک های زیبایی غیر مجاز پلمپ می شوند

وزیر بهداشت و درمان درباره افزایش کلینیک‌های زیبایی در سطح کشور که اقدام به تزریق بوتاکس، ژل و ... می‌کنند و برنامه وزارت بهداشت برای جمع‌آوری مراکز و کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز،‌ گفت: معاونت درمان وزارت بهداشت این موضوع را به طور جد پیگیری می‌کند و به طور قطع مراکز و کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز تعطیل می‌شوند و با افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به راه‌اندازی این مراکز و کلینیک‌های غیرمجاز کرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود.

 میزان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

هیئت وزیران در جلسه دیروز خود  میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۸ را تعیین کرد.

بر این اساس، از ابتدای سال ۱۳۹۸ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۷ برقرار شده اند، برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان (۱,۵۱۶,۸۸۱) تومان معادل ۳۶,۵ درصد تعیین می‌شود و براساس سایر سطوح به میزان ۱۳ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۷ به علاوه مبلغ ثابت (۲۶۱,۱۴۷) تومان افزایش می‌یابد.

درخصوص سایر افرادی که مستمری آن‌ها به نسبت پرداخت حق بیمه برقرار شده است، افزایش مستمری‌های تا حداقل دستمزد معادل ۳۶,۵ درصد و مستمری‌های بیش از حداقل همانند سایر سطوح و به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود.

موافقت دولت با خروج تعدادی از آثار تاریخی- فرهنگی از کشور

دولت به درخواست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مجوز لازم جهت خروج موقت تعدادی از آثار تاریخی- فرهنگی برای شرکت در نمایشگاه‌های «تمدن‌های آسیایی» و «سلادون‌های لانگ کوان و جهانی شدن» در کشور چین را صادر کرد.

این تصمیم با هدف تحکیم همکاری‌های فرهنگی و پژوهشی میان ایران و چین و به استناد یادداشت تفاهم بین موزه‌های ملی دو کشور اخذ شده است.

حکم جلب برای مهناز افشار، بازداشت فروزان

طی هفته اخیر، دو خبر در صدر رسانه‌ها قرار گرفت، اولی احتمال تبانی محسن فروزان در بازی سپیدرود-تراکتورسازی، و دیگری مساله مهناز افشار و توئیت خبرسازش درباره قتل طلبه همدانی. حواشی ایجاد شده پیرامون این دو موضوع گسترش یافت تا اینکه محسن فروزان و همسرش بازداشت، و حکم جلب مهناز افشار صادر شد.

ملخ‌ها به نزدیکی یزد رسیدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان این‌که ملخ‌ها به نزدیکی یزد رسیدند و استان‌های همجوار یزد درگیر حمله آنها هستند، گفت: هنوز خبری مبنی بر حضور ملخ‌ها در یزد گزارش نشده است.

«هادی هادی‌نسب» با اشاره به این که ملخ‌های صحرایی به استان یزد نزدیک شدند، اظهار کرد: تاکنون خبری مبنی بر مشاهده ملخ‌ها در استان یزد گزارش نشده اما به استان‌های اطراف یزد رسیدند.

فعالیت پارکبانان در پایتخت ممنوع شد

رئیس پلیس پایتخت از ممنوعیت فعالیت پارکبانان در سطح شهر تهران خبر داد.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص فعالیت پارکبانان در سطح شهر تهران، گفت: هرگونه فعالیت پارکبان ممنوع است.

وی اظهار کرد: اگر شهروندان به این موضوع برخورد کردند باید به پلیس گزارش دهند تا برخورد قانونی با این‌افراد انجام شود.

سردار رحیمی افزود: از نظر پلیس و شهرداری فعالیت این‌افراد با عنوان پارکبان ممنوع است.

فرمانداری تهران: بلیت مترو محدودیت زمانی ندارد

معاون عمرانی فرماندار تهران در واکنش به خبر اعمال محدودیت دو ساعته برای حضور شهروندان در مترو تهران و خرید مجدد بلیت، گفت: برای مترو همانند سال گذشته محاسبه بلیت شهروندان بر اساس مسافت خواهد بود و در مصوبه چیزی به عنوان محدودیت زمان ندیده ام.

غلامحسین آرام با تاکید بر اینکه تنها آنچه که در مصوبه شورا آمده و مورد تأیید هیأت تطبیق قرار گرفته است ملاک عمل محاسبه نرخ بلیط مترو خواهد بود افزود: من در مصوبه چیزی با عنوان "محدودیت زمانی" ندیدم و تصور می‌کنم چنین مسئله‌ای به اشتباه عنوان شده و صحیح نباشد؛ به هر ترتیب فرمانداری تنها آنچه که در مصوبه وجود داشته باشد می‌پذیرد.

نام محمدرضا شجریان روی تابلوی یک خیابان در مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تعدادی از اعضای شورای شهر مشهد طرحی به منظور نامگذاری یکی از خیابان های این شهر به نام استاد شجریان ارائه کرده ‎اند که توسط کمیسیون فرهنگی این شورا در حال بررسی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد دراین خصوص گفت : شبکه افق رسانه ملی اخیرا مستندی برای خدمات 50 ساله استاد شجریان پخش کرده که نشان ‌دهنده جایگاه والای ایشان و تاثیرگذاری این هنرمند در حفظ هویت ایرانی و انتقال موسیقی سنتی در نیم قرن اخیر به نسل جوان است.

وی اظهار داشت: برخی دستگاه های مسئول در زمینه نامگذاری خیابانی به نام این استاد در مشهد تعاملاتی با شورای شهر داشته و دغدغه هایی را مطرح کرده اند که قرار شد نشست مشترکی پیرامون این موضوع داشته باشیم.

وی گفت: استاد شجریان چهره متعلق به این کشور، سرزمین و نظام است و ما باید این مهم را مورد توجه داشته باشیم، وجهه هنری و آواز ایشان در حوزه موسیقی و هنر بیش از سایر موضوعات در اذهان عمومی نقش بسته است.

حیدری با بیان اینکه شورای شهر تهران نیز نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان را تصویب کرده است افزود: اجرا شدن این طرح در مشهد نیازمند بررسی و کارشناسی بیشتری است.

کم تحرکی مشکل جدی دانش آموزان

مدیر دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کم تحرکی، از مشکلات جدی دانش آموزان است و باید به این مسئله توجه اساسی شود.

جعفری در گردهمایی بزرگ مربیان تربیت بدنی استان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد دیابت‌ها بر اثر کم تحرکی به وجود می‌آیند، اضافه کرد: کم تحرکی موجب سرطان نیز می‌شود که تاکنون ۳۰ درصد از سرطان‌ها به علت کم تحرکی شناخته شده است و این موضوع نشان از این دارد که به این حوزه تاکنون توجه جدی نشده است.

جعفری در رابطه با نقش اداره ورزش و جوانان در این مسئله، عنوان کرد: نباید در ارگان‌های ورزشی نیز هدف اصلی را بر روی قهرمانی ورزشکاران گذاشت بلکه سلامت جسمی و روحی افراد بسیار دارای اهمیت است.

تشکیل کمیته حمایت از کودکان سیل‌زده

تشکیل کمیته ملی حمایت از کودکان آسیب دیده ناشی از سیل در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در در جلسه کارگروه حمایتی و هماهنگی مرجع ملی حقوق کودک به تصویب رسید.

سوال غیرمتعارف خبرنگار صدا و سیما از مردم

محمد دلاوری، خبرنگار صدا و سیما به میان مردم رفته و با یک سوال نامتعارف آنها را غافلگیر کرده است.

مردم در پاسخ به این سوال جواب های قابل توجه و جالبی دادند.

احضار سه مدیر دولتی در رابطه با موضوع سیلاب

رئیس کل دادگستری استان گلستان از احضار سه تن از مدیران دستگاه های اجرایی استان در رابطه با موضوع سیلاب خبر داد.

هادی هاشمیان در حاشیه جلسه روسا و دادستان های سراسر استان، گفت: این افراد مدیران دستگاه هایی هستند که برای پیش بینی و پیشگیری از وقوع سیلاب و کاهش خسارت های ناشی از آن باید چاره اندیشی می کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز