علی ساری در گفتگو با برنا :

کمکی که مرهم زخم نمی شود / وقتی چند خانواده غرامت یک خانه را می گیرند/ فصل های بی معنا شده کشت برای سیل زدگان

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۷:۴۰:۱۹
کد خبر: ۸۴۱۸۶۵
کمکی که مرهم زخم نمی شود / وقتی چند خانواده غرامت یک خانه را می گیرند/ فصل های بی معنا شده کشت برای سیل زدگان
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت : نکته اساسی این است که معمولا خانه های روستایی یک خانواده در آن ساکن نیستند و چندین خانواده در آنجا سکونت دارند در نتیجه منازل زیر بنای زیادی دارند اما خسارت را بر اساس سند یک خانه می دهند که تبدیل به یک چالش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ، سیل و آبگرفتگی اخیر در قسمت های جنوبی و جنوب غربی کشور خسارات مالی و جانی زیادی بر جای گذاشته است.

این روزها آب فروکش کرده است ولی مشکلات مردم پا برجاست .

 علی ساری، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا از نیاز های امروز سیل زدگان و آنچه باید برای این مردم گرفتار شده با سیل انجام داد چنین گفت که در ادامه می خوانید :

نماینده مردم اهواز  در خصوص وضعیت فعلی مناطق  سیل زده به خبرنگار گفت: به جز برخی از مناطق ، سطح آب در خوزستان به طور کلی کاهش یافته است ،اما مزارع کشاورزی مردم همچنان  تحت تاثیر سیلاب بوده و  گِل ولای تمام سطح مزارع را فرا گرفته است . کشاورزان منطقه کِشت پاییز خود را از دست داده و به دلیل آماده نشدن زمین در اثر تخریب های که صورت گرفته است حتی کِشت تابستان خود را نیز از دست داده اند .این موضوع به طور کلی تمامی مناطق شهرستان اهواز را تحت تاثیر قرار داده است.

نماینده مردم اهواز در مورد نیازهای اصلی فعلی  مردم مناطق سیل زده بیان داشت :بازسازی سریع منازل مسکونی و آماده شدن زمین های کشاورزی از اصلی ترین نیازهای مردم‌این مناطق است. با توجه به وقوع سیل در این مناطق به حتم شاهد بروز مشکلات بهداشتی خواهیم بود که نیاز است بیش ازاین که تاکنون امداد رسانی در بخش بهداشت صورت گرفته است ؛تدابیر پیشگیرانه صورت گیرد.

وی در خصوص اینکه دولت تا چه سقفی به پرداخت خسارت به سیل زدگان خواهد داشت و به شکل شکلی و از چه زمانی پرداخت ها صورت می گیرد گفت :در خصوص خانه های تخریب شده به ازای هر خانه ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و همچنین یک‌وام ۴۰ میلیونی نیز اختصاص یافته است. در خصوص مزارع به آبی یا دیمی بودن این مزارع بستگی دارد و برای مزارع آبی ۵ میلیون تومان بلاعوض و یک وام ۵ میلیون تومانی به ازای هر هکتار، مزارع دیمی نیز۲ میلیون بلا عوض و ۵ میلیون وام اختصاص یافته است. همچنین در خصوص دام سبک ۵۰۰ هزارتومان به ازای هر راس بلا عوض و ۵۰۰ هزارتومان وام و دام سنگین ۳ میلیون تومان بلا عوض و ۳ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

ساری با بیان اینکه دولت شروع به پرداخت خسارت ها کرده است اظهار داشت : در خصوص مسکن، بنیاد مسکن و مبحث کشاورزی ،‌جهاد کشاورزی شروع به کار کرده اند و مردم در حال تکمیل مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت خود هستند.

وی افزود: نکته اساسی این است که معمولا خانه های روستایی یک خانواده در آن ساکن نیستند و چندین خانواده در آنجا سکونت دارند در نتیجه منازل زیر بنای زیادی دارند اما خسارت را بر اساس سند یک خانه می دهند که تبدیل به یک چالش شده است.

در مورد خسارت باغات کشاورزی نیز بیان کرد:محصولی که برای هر یک هکتار ارزیابی می شود ۱۰ میلیون است که میزان قابل توجهی نیست و کشاورز محصول را در شرایط فعلی از داده است و در آینده نیز تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز