رییس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش تهران مطرح کرد ؛

ارسال اخطاریه قطع آب، برق و گاز برای مدارس غیر قانونی است / هنوز سقفی برای استفاده رایگان مدرسه ها تعیین نشده است

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۵:۴۸:۰۹
کد خبر: ۸۴۵۲۷۳
ارسال اخطاریه قطع آب، برق و گاز برای مدارس غیر قانونی است / هنوز سقفی برای استفاده رایگان مدرسه ها تعیین نشده است
رییس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش تهران تاکید کرد :مدارس نباید در قبال آب و برق و گاز هزینه ای پرداخت کنند .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛ مدتی است برخی از مدارس تهران  از مهر اخطار قطعی فوری بر روی قبوض آب و برق و گاز شان خبر می دهند و مدیران مناطق از این قطع ناگهانی نگران هستند.

مسعود ثقفی -رییس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش تهران- در خصوص اینکه با توجه به قانون رایگان بودن مصرف برق و آب و گاز مدارس چرا مدیران مدرسه ها با چنین اخطاریه هایی مواجه می شوند به خبرنگار اجتماعی برنا گفت : قبلا هم اعلام کرده ایم که مدارس نباید در قبال آب ،برق و گاز هزینه ای پرداخت کنند و قرار است .

وی با بیان اینکه قرار است در خصوص سقف رایگان استفاده مدارس از آب و گاز و برق  محاسباتی  توسط وزارت نیرو شکل بگیردو در صورت استفاده مازاد از نیرو ؛ مبالغی را مدارس پرداخت کنند گفت : هنوز این سقف تعیین نشده است .  مدارس نیز ملزم به صرفه جویی در استفاده از اب و برق و گاز شوند ولی نباید تا تعیین نشدن سقف از سوی وزارت نیرو مبلغی را پرداخت کنند.

رییس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش تهران در رابطه با صدور قبض برای مدارس نیز اشاره کرد : متاسفانه برخی از شرکت ها رعایت نمی کنند و همچنان برای مدارس قبض ارسال می کنند و آن ها را تحت فشار قرار می دهند و این اتفاق با توافق بین وزارت آموزش و سازمان ها و مصوبه ما مغایرت دارد.

وی تاکید کرد : هیچکدام از شرکت ها حق ندارند آب و برق و گاز مدارس را قطع کنند و در این رابطه به مدارس نیز اعلام شده که اقدام به پرداخت قبوض نکنند.

ثقفی در پایان در رابطه با اخطار قطع فوری برای مدارس نیز تاکید داشت: این کار خلاف قانون است و سازمان ها حق ندارند آب و برق و گاز مدارس را قطع کنند و در صورت وقوع ؛مدارس میتوانند پیگیری های قانونی را انجام دهند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز