یادداشت؛

تهران پیشگام توسعه ی برنامه محور

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۲۰:۵۵:۴۷
کد خبر: ۸۵۰۶۳۰
تهران پیشگام توسعه ی برنامه محور
نعمت الله ترکی- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران

امروز بیش از هر زمان دیگری این حقیقت که توسعه بدون برنامه ، غیر ممکن است مورد تایید و اثبات قرار گرفته است. هر سازمان و نهادی برای تسریع در امر توسعه اش نیازمند برنامه ای مدون ، جامع و علمی است تا پاسخگوی نیاز های امروز و فردایش باشد .

استان تهران نیز به عنوان استانی عظیم و سرنوشت ساز در اداره ی کشور ، فارغ  از برنامه و اسناد بالادستی نبوده وطبق برنامه پیش رفته است اما با توجه به مقتضیات زمان و تحولات پر شتاب اجتماعی ، علمی و فرهنگی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ، کوشید تا در یک اقدام علمی، تخصصی، نوین و با بهره گیری از ظرفیت های نخبگان و مدیران استانی و مطالعات گسترده، دست به طراحی برنامه و تطبیق آن با اسناد بالادستی بر مبنای چالش ها و ظرفیت های هر منطقه بزند .

اینک 16 شهرستان استان تهران ، یک به یک دارای سند چشم انداز تا افق 1400 هستند و مدیران بر مبنای این اسناد مسیر توسعه شهرستان ها را به پیش خواهند برد . در طول این مسیر ایراد ها و انحراف های احتمالی مورد بررسی و رفع قرار خواهد گرفت و راه برای شکل گیری اسنادی هر چه مفید تر و واقع گرایانه تر در آینده همراه خواهد شد .

این دستاورد بزرگ و تحول نوین ، امری است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت. اینجاست که اهمیت آشنایی اهالی رسانه و فعالان حوزهی مطبوعات مشخص می گردد. خبرنگاران حوزه ی شهری و اجتماعی با استفاده از این اسناد می توانند با آگاهی بیشتر و نقد منصفانه آن و کمک به نظارت بر حسن انجام آن از طریق مطالبه گری نقش بزرگی در توسعه ی استان و کشور عزیزمان ایفا کند.

‎در دنیایی که همه ابرقدرت ها به ویژه آمریکا آهنگ جنگ اقتصادی را به صدا درآوردند شایسته نیست ایران اسلامی با کارنامه درخشانی که در هشت سال دفاع مقدس با اوج تحریم ها داشته بدون برنامه درست اقتصادی و توسعه ای حرکت کند. رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تاکید داشتند و رونق تولید و حرکت در مسیر رشد و آبادانی از مسیر برنامه محوری به مقصد نهایی خواهد رسید. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز