به همت جوانان و اعضای سمن زیست‌محیطی؛

پاکسازی حاشیه دریاچه شورابیل اردبیل از ته سیگار

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۰:۰۵:۲۷
کد خبر: ۸۵۰۷۶۸
پاکسازی حاشیه دریاچه شورابیل اردبیل از ته سیگار
به همت جوانان و اعضای سمن زیست‌محیطی «جمعیت پاکبانان جوان» و مشارکت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل در یک حرکت خودجوش زباله و ته سیگاری که نابود کننده بی صدای محیط زیست است از حاشیه دریاچه شکار ممنوع شورابیل پاکسازی شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ به همت جوانان و اعضای سمن زیست‌محیطی «جمعیت پاکبانان جوان» و مشارکت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل در یک حرکت خودجوش حاشیه دریاچه شکار ممنوع شورابیل از زباله و ته سیگاری پاکسازی شد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل با اعلام این خبر افزود: این برنامه با هدف ایجاد فرهنگ دفع صحیح زباله و خودداری از انداختن زباله در محیط زیست و جلب توجه آحاد جامعه به آلودگی ناشی از پرتاب ته سیگار در معابر عمومی و پارکها، محوطه مزار مطهر شهدای گمنام و فضای سبز اطراف کتابخانه مرکزی اردبیل و حاشیه دریاچه شورابیل از زباله‎های نایلونی و پلاستیکی و ته سیگارهای رهاشده جمع‌آوری شد.

 

به گفته رامین جمشیدی در این برنامه فرهنگی– زیست‌محیطی جمع کثیری از جوانان علاقمند به محیط زیست در قالب سازمان مردم نهاد و تعدادی از داوطلبین جوان جمعیت هلال احمر حضور داشتند که کارکنان اداره محیط زیست اردبیل نیز به همراهی اعضای سمن زیست‌محیطی جمعیت پاکبانان جوان با در دست گرفتن کیسه زباله و بطریهایی برای جمع‌آوری ته سیگار در این برنامه مشارکت کردند.

 

 جمشیدی در ادامه گفت: همزمان با انجام مراسم پاکسازی، یکی از هنرمندان تندیسگر اردبیل نیز با طراحی و خلق اثر هنری با موضوع فردی که به خاطر مصرف سیگار درحال از دست دادن حیات خود می‎باشد، مضرات جسمی و روحی روانی مصرف سیگار را به نمایش گذاشت.

 

 وی افزود: در ادامه شرکت کنندگان در برنامه پاکسازی ته سیگاری های جمع‌آوری شده را در اطراف تندیس قرار دادند تا آلودگی زیست‎محیطی و چهره ناخوشایند فضای شهری و محیط طبیعی را که از پرتاب و رهاسازی سیگار پدید می‌آید، نشان دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز