در گفتگو با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد؛

معلولان؛ فراموش شدگان سیاست‌های شهری/ وعده بسیار، عمل اندک

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۶:۰۹:۲۰
کد خبر: ۸۵۴۷۸۵
معلولان؛ فراموش شدگان سیاست‌های شهری/ وعده بسیار، عمل اندک
پورحسین گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که گریبانگیر کشور است، بیشتر حمایت هایی که باید از این قشر صورت بگیرد با مشکلاتی مواجه شده و در حد مناسبی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سال‌هاست که مسئولان می‌خواهند برای بهبود شرایط زندگی معلولان کاری انجام دهند و شهر را برای آنان ایمن کنند. بارها بیان شده به فکر ایجاد شرایط مناسب برای حمل و نقل این قشر جامعه هستند؛ گفته اند که قصد دارند پل‌های هوایی را بر آنان مکانیزه کنند... همه این حرف‌ها بیان شده و سال‌ها نیز گذشته ولی همچنان شهر امن و مناسب برای تردد معلولان شکل نگرفته است.

در خصوص اینکه چرا تاکنون وعده‌ها به عمل نرسیده و شهر همچنان برای تردد معلولان سخت است با شکور پورحسین شقلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

پورحسین در خصوص اینکه در حال حاضر چه کارهای برای بهبود شرایط زندگی این قشر از افراد در حال انجام است به برنا گفت: در برنامه ششم توسعه که حدود 38 ماده در آن ذکر شده بود که تعداد این موارد در مقابل خدماتی که باید به اقشار آسیب پذیر ارئه شود بسیار اندک بود. با نامه روسای 4 کمیسیون مرتبط به دولت یادآوری شد که در رابطه با اقشار آسیب پذیر نظیر کمیته امداد و بهزیستی کم لطفی صورت گرفته است و در برنامه ششم توسعه به‌صورت کامل لحاظ نشده که حتی در این خصوص مقام معظم رهبری نیز توصیه‌هایی و تاکیداتی را داشتن اما با عدم تمکین دولت روبرو بودیم و در نتیجه خود مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم وارد عمل شدند و حدود به 100 ماده دیگر را به 38 ماده قبلی، اضافه کردند که حدود 40 ماده از 138 ماده یاد شده در برنامه ششم توسعه که به آن اشاره شد مختص به اقشار آسیب پذیر و بهزیستی که معلولین نیز در این دسته بندی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که گریبانگیر کشور است، بیشتر حمایت‌هایی که باید از این قشر صورت بگیرد با مشکلاتی مواجه شده و در حد مناسبی نیست، اما بازهم رویکرد مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت همه جانبه از این افراد بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز