حجت نظری:

آلوده شدن هوای پایتخت با ورود خودروهای دیزلی

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۹:۰۷:۲۶
کد خبر: ۸۵۵۶۳۴
آلوده شدن هوای پایتخت با ورود خودروهای دیزلی
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهرتهران در خصوص احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی در پایتخت واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ حجت نظری در جریان صد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران نسبت به احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی در پایتخت واکنش نشان داد.

عضو شورای شهر تهران طی تذکری گفت:  در هفته محیط زیست هستیم و متاسفانه برخی از خبرها از احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی حکایت دارد.

وی تاکید کرد: هفته گذشته بود رییس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که «مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو» از حدود یک دهه پیش، مطالعاتی روی موتور دیزلی انجام داده و به دنبال تولید و توسعه موتورهای دیزلی است.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد شاهد افزایش آلودگی هوا در شهر تهران خواهیم بود. البته فن‌آوری روز دنیا و استانداردهای اروپا، خودروهای دیزلی کم‌آلاینده تولید می‌کند و این اتفاقی عجیب نیست، اما اولا آن فن‌آوری در اختیار ما نیست و ثانیا، کشورهایی که دارای چنین فن‌آوری هستند، خود به دنبال تغییر خط تولید و روی‌آرودن به سمت خوردوهای برقی هستند و اینکه ما مسیر آزموده را دوباره بیازماییم، شاید منطق زیادی همراه نداشته باشد.

نظری در پایان گفت: در همین راستا نیز لازم است نه تنها از تولید چنین خودروهایی جلوگیری شود، بلکه خودروهای سنگین دیزلی موجود نیز باید کم کم از چرخه تردد در پایتخت خارج شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز