دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران :

روزهای تعطیل فعالیت کارگاه های ساختمانی ممنوع است مگر در شرایط فوری / پیشنهاد زمانبندی یکسان، برای فعالیت کارگاه های ساختمانی

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۶:۰۱:۱۰
کد خبر: ۸۵۷۹۷۸
روزهای تعطیل فعالیت کارگاه های ساختمانی ممنوع است مگر در شرایط فوری / پیشنهاد زمانبندی یکسان، برای فعالیت کارگاه های ساختمانی
تا کنون ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد؛ صبح زود و حتی در روزهای تعطیل ؛ وقتی می خواهید زمانی را برای استراحت اختصاص دهید، فعالیت کارگاه ساختمانی امان شما را می برد، اما چرا کارگاه های ساختمانی زمانبندی مشخصی برای فعالیت ندارند؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صدای ماشین آلات ساختمانی، روشن کردن پروژکتورهایی برای فعالیت در شب کارگاه‌ها و سایر فعالیت‌هایی که آرامش محله را می‌زداید این سوال را مطرح می‌کند که آیا کارگاه‌های ساختمانی زمانبندی مشخصی برای فعالیت ندارند؟ زمان فعالیت کارگاه‌های ساختمانی چه وقت است؟ چه کسانی مجوز کار در زمان‌های نامتعارف را به کارگاه‌های ساختمانی می‌دهند؟ سوالاتی که محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، بدان پاسخ داد.

وی در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: دستورالعملی برای فعالیت کارگاه‌ها موجود بوده که نظارت آن با معاونت عمرانی شهرداری تهران است.

کرونی در رابطه با نحوه فعالیت کارگاه‌های ساختمانی تاکید کرد: نماینده کارفرما در کارگاه‌ها مستقر هستند که در خصوص نحوه فعالیت نظارت می‌کنند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: یکسری محدودیت‌هایی برای تردد کامیون‌ها وجود دارد که به دلیل عدم مجوز پلیس راهور نمی توانند در طول روز تردد داشته باشند.

کرونی با بیان زمان‌بندی فعالیت کارگاه‌های ساختمانی گفت: کارگاه‌ها از 7 صبح تا 6 بعدازظهر می‌توانند فعالیت کنند. در روزهای تعطیل هم چنانچه مجوز اخذ کرده باشند و کار فوری باشد می‌توانند فعالیت کنند و در غیر اینصورت این امکان وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی ساعت فعالیت را مشخص می کنند؟ گفت: کارگاه‌های ساختمانی بر اساس سلیقه کارفرما در ساعات دیگر نیز می‌توانند فعالیت داشته باشند. بستگی دارد کارفرما، شهرداری منطقه، پلیس راهور و... مجوز لازم را ارائه کنند.

کرونی تاکید کرد: اگر مراجع ذیربط مجوز فعالیت را ندهند این کارگاه ها نمی‌توانند کار کنند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا دستورالعمل ثابتی برای زمان فعالیت کارگاه‌های ساختمانی وجود ندارد، تا بدین ترتیب برای مردم مزاحمت ایجاد نشود، اذعان کرد: پیشنهاد خوبی است و در کمیسیون عمرانی شورای شهر تهران مطرح خواهم کرد.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
باسلام در آلمان روزهای تعطیل کسی حق ندارد ماشین لباسشویی یا جارو برقی روشن کنه اگر همسایه ای شکایت کنه سریع رسیدگی میکنن ولی در ایران ؟
پرونده ویژه