تدابیر محیط‌زیست برای کاهش اتلاف یوزپلنگ آسیایی

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۸:۲۷:۲۶
کد خبر: ۸۵۸۱۱۷
تدابیر محیط‌زیست برای کاهش اتلاف یوزپلنگ آسیایی
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از کاهش سرعت خودروها در جاده عباس‌آباد به میان‌دشت و فنس‌کشی بخشی از این مسیر برای کاهش سوانح جاده‌ای و اتلاف یوزپلنگ آسیایی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ امیر عبدوس در تشریح اولویت‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، با تأکید بر اینکه کاهش سرعت خودروها در جاده عباس‌آباد به میان‌دشت انجام می‌شود، اظهار کرد: فنس‌کشی بخشی از مسیر این جاده در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: این اقدامات به‌منظور کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای و اتلاف حیات‌وحش به‌ویژه یوزپلنگ آسیایی در این منطقه اجرایی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با تأکید بر اینکه تمرکز بیشتری در حوزه محیط‌زیست انسانی برقرار شده است، تصریح کرد: ساماندهی انواع پسماندها و مدیریت پسماندهای ویژه، پزشکی و عادی را در استان در برنامه داریم.

عبدوس با اشاره به اینکه توجه به محیط‌زیست طبیعی اولویت بعدی است، اضافه کرد: تقویت مشارکت مردمی را در حفاظت حیات‌وحش به‌عنوان اولویت در برنامه داریم و سرشماری‌ها و کنترل پایش زیستگاه‌ها نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آزمایشگاه‌های معتمد نظارت صحیح و مستمری بر فعالیت صنایع آلاینده در سمنان انجام می‌شود، تصریح کرد: این پایش‌ها با مشارکت آزمایشگاه‌های معتمد محیط‌زیست بومی استان انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با تأکید بر اینکه در زمینه آب‌های سطحی در این استان هم برنامه‌هایی تدارک دیده شده است، اضافه کرد: پایش مستمر آب‌های سطحی و آنالیز آنها در برنامه قرار دارد.

عبدوس با بیان اینکه در زمینه حضور دام در مناطق زیرپوشش حفاظت محیط‌زیست استان سمنان برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: کاهش میزان چرای دام و خرید حقوق عرفه دامداران به‌ویژه در پارک ملی توران در برنامه قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز