سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خیرین مدر سه ساز؛

با توسعه مجتمع‌های آموزشی زمینه تعلیم و تربیت تمام ساحتی بر اساس سند تحول را فراهم می‌کنیم

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۴:۳۰:۰۸
کد خبر: ۸۶۱۵۹۱
با توسعه مجتمع‌های آموزشی زمینه تعلیم و تربیت تمام ساحتی بر اساس سند تحول را فراهم می‌کنیم
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در جمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: در راستای اجرای سند تحول با توسعه مجتمع‌های آموزشی زمینه تعلیم و تربیت تمام ساحتی را فراهم می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ صبح امروز سید جواد حسینی در جمع خیرین مدر سه ساز که در ساختمان شهید رجایی برگزارشد، با گرامیداشت یاد و خاطره  مرحوم حافظی رئیس فقیدش مجمع خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: عزیز ترین انسان های یک جامعه خیرین هستند و یکی از  بهترین تشکل غیر دولتی، تشکل خیرین است.

وی افزود:  50 در صد مدارس ساخته شده در سال های 96 و 97 توسط جامعه خیرین مدرسه ساز احداث شده است و در مجموع از دهه 70 تا کنون  130 هزار باب کلاس درس توسط خیرین  به فضای آموزشی افزوده شده است.

حسینی ادامه داد : در راستای اجرای سند تحول تلاش خواهیم کرد مجتمع های آموزشی بزرگ را جایگزین مدارس کوچک کنیم تا زمینه تعلیم تربیت تمام ساحتی را ایجاد کنیم.

وی خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: شما بهترین کار خیر را انتخاب کردید  و مهم این است که به این مجموعه پیوسته اید لذا باید برای تقویت و توسعه این تفکرارزشمند در جامعه سه مولفه؛ نمادینه سازی، ستادینه سازی و نهادینه سازی را در جامعه تقویت کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هرکار مشارکتی باید با محوریت مجمع خیرین صورت گیرد و این تشکل باید در قالب زیرشاخه هایی مانند ؛ خیرین دانش یار، هنریار، ورزش یار و... توسعه یابد واین تشکیلات را بین دانش آموزان توسعه خواهیم داد تا فرهنگ خیری و مشارکتی در جامعه تقویت شود.

وی گفت: طرح آمایش سرزمین را در مورد ساخت مدارس جدید اجرا  می کنیم و کارگروهی را برای رفع موانع مدرسه سازی تشکیل  می دهیم تا به مجمع خیرین در امر مدرسه سازی کمک کند.

در ابتدای  این جلسه، رئیس سازمان نوسازی،  توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به درگذشت مرحوم دکتر محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، آن  را حادثه  ناگوار ی برای جامعه به ویژه  مجمع خیرین برشمرد و افزود؛ توصیه سرپرست وزارت آموزش و پرورش حفظ قوام جامعه خیرین است.

مهراله رخشانی مهر افزود: تا کنون ۱۳۰  باب کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز احداث و  به آموزش و پرورش  تحویل شده است.

وی تصریح کرد: اوج فعالیت مجمع خیرین در امر مدرسه سازی در سال های ۹۶ و ۹۷ بوده و حدود ۲۳ هزارباب کلاس درس توسط خیرین احداث و به فضاهای آموزشی افزوده شده است.

رخشانی مهر فرهنگ مدرسه سازی را ارزشمند ترین سرمایه جامعه برشمرد و  عنوان کرد: مجمع خیرین سرمایه معنوی است و  به عنوان طویل تر ین مجموعه خیری در کشور فعالیت می کند بنابراین تقویت این مجمع بسیار ضروری  است.

وی افزود: مجمع خیرین از سال ۱۳۷۷ تاسیس و در کنار آموزش و پرورش  فعالیت عمرانی را در سراسر کشور آغاز کردند.

 شایان ذکر است ؛ در پی درگذشت دکتر حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز،  این مجمع ، بر طبق اساسنامه به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز