جوابیه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ؛

سوله بحران بنی هاشم پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران است/ ایستگاه مترو حدود ۲۰۰ متر از پایگاه موصوف فاصله دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۲:۳۴:۲۲
کد خبر: ۸۶۳۰۲۹
سوله بحران بنی هاشم پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران است/ ایستگاه مترو حدود ۲۰۰ متر از پایگاه موصوف فاصله دارد
سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به خبرگزاری برنا در رابطه با گزارش" زیرساخت‌های امن تهران نیاز به افزایش تاب آوری دارد و سوله بحران خیابان بنی‌هاشم ایمن نیست" پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ چندی پیش خبرگزاری برنا دو گزارش در رابطه با اینکه برخی "سوله‌های بحران تهران در مکان امن قرار ندارند و سوله بحران نباید نزدیک مترو ساخته شود" منتشر کرد در این میان  سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران پاسخی ارائه کرد. این جوابیه به شرح ذیل است:

"در پاسخ به مطلب مندرج در شماره گروه شهری آن خبرگزاری ، در تاریخ 1/4/98  با عنوان « سوله بحران خیابان بنی‌هاشم ایمن نیست.» جوابیه زیر ارسال می‌شود ؛ لذا  مقتضی است طبق  ماده 23 قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها ، جهت تنویر افکار عمومی در همان قسمت درج گردد.

1-پایگاه ها در سال 1384 و بر اساس *نسخه به روز *مقررات ملی ساختمان و آیین نامه 2800 طراحی و احداث گردیده است.

2-در جانمایی پایگاه ها، ۷ معیار مکان یابی و نیز بررسی های مخاطرات زمین (گسل هاو قنوات)  در نظر گرفته شده است.

3-با توجه به نوع سازه اصلی پایگاه ( به صورت قاب فلزی سبک، سوله) و همچنین نبود دیافراگم صلب و سقف بتنی و عدم استفاده از مصالح سنتی در نما و دیوارهای پیرامونی( استفاده از ساندویچ پانل) این پایگاه ها از عملکرد مناسبی در برابر نیروهای جانبی زلزله بر خوردار می باشد.

4-هدف از ایجاد این پایگاه ها پشتیبانی مدیریت بحران در سطح و محدوده ناحیه است  و این در حالیست که  برنامه‌ریزی ویژه ای جهت اسکان شهروندان در زمان وقوع بحرانهای بزرگ طبیعی همچون زلزله که تعداد قابل توجهی پناهجو خواهد داشت، در طراحی و احداث پایگاهها مورد لحاظ و پیش بینی واقع نشده است.

5-در خصوص پایگاه واقع در تقاطع خیابان گیلان-گلزار (شهرداری ناحیه 3 منطقه 4، محله حسین آباد) عملیات احداث این پایگاه در سال 1384 آغاز  ودر سال 1385 تکمیل و به بهره برداری رسیده است. در صورتیکه عملیات احداث خط 3 مترو و بهره برداری از ایستگاه مترو شهید زین‌الدین در سال 93-94 اجرا و به بهره برداری رسیده است. همچنین لازم به ذکر است ایستگاه مذکور حدود 200 متر از پایگاه موصوف فاصله دارد.

6-در زمان احداث پایگاه ها کلیه معیارهای مکان یابی و مخاطرات مترتب بر آن لحاظ می گردد لیکن به علت پویایی شهر و طراحی و اجرای پروژه ها و المان های شهری (اتوبان ها، خطوط مترو، شریانهای حیاتی شهر و ...) در برخی از موارد معیارها دستخوش تغییرات می گردند از جمله از مسدود شدن دسترسی های اصلی و حریم آوارهای احتمالی ساختمانهای اطراف با ساخت و ساز در مجاورت پایگاه ها."

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز