کهکشان سامسونگ ده ساله شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۱۸:۴۰:۰۱
کد خبر: ۸۶۴۳۴۳
کهکشان سامسونگ ده ساله شد
ده سال پیش سامسونگ موبایلی ۳ اینچی و با سخت افزار معمولی را معرفی کرد که از سیستم عامل جدید گوگل به نام اندروید بهره می برد. هیچ کس و حتی خود کره‌ای ها فکر نمی کرد این موبایل که نام گلکسی را بدون هیچ پیشوند و پسوندی یدک می کشید، به اولین ستاره از کهکشان پر زرق و برق برند گلکسی بدل شده و درآمدی سرشار را روانه جیب آنها کند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ نسخه اولیه گلکسی با شماره مدل GT-I7500 از نمایشگر ۳.۲ اینچی امولد با رزولوشن ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسل، چیپست تک هسته ای با کلاک ۵۲۸ مگاهرتز، ۱۲۸ مگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی بهره می برد. جالب است که تنها در یک دهه از ۸ گیگابایت حافظه داخلی به ۱۲ گیگابایت رم رسیده ایم.

سری گلکسی

شاید طراحی این موبایل امروز قدیمی و کسل کننده به نظر برسد اما در زمان خودش حرف های زیادی برای گفتن داشت. این گوشی به بنیان خانواده ای تبدیل شد که به لطف استقبال فوق العاده کاربران هر سال به پرفروش ترین موبایل های دنیا تبدیل می شوند. البته از طرف دیگر یک سنت ناخوشایند را هم بنیان گذاشتند که انتشار کند یا اساسا عدم انتشار به‌روزرسانی های جدید است.

زبان طراحی گلکسی در نسخه بزرگتر گلکسی اس که ۲۰۱۰ از راه رسید، دچار تغییر اساسی شد. این گوشی در کشورهای بیشتری عرضه شد و تاثیر آن روی تغییر طراحی همه موبایل ها انکارناپذیر است. 

بسیاری از بلاگرها آن زمان نمایشگر و بدنه بزرگ گلکسی نوت را به سخره می گرفتند اما همه می دانیم حالا چه کسی حرف اول را می زند. سری گلکسی نوت با نمایشگر بزرگ و سخت افزار قدرتمند خود دل بسیاری از کاربران را برده و ترند نمایشگرهای بزرگ را به خوبی به دیگر کمپانی ها تولید موبایل دیکته کرد. ویژگی های دیگری نظیر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هم به لطف خانواده گلکسی عمومیت پیدا کردند.

گلکسی که از نام یک موبایل معمولی شروع شده بود حالا به اکوسیستمی از محصولات مختلف سامسونگ از جمله گوشی، تبلت، هدفون و پوشیدنی هوشمند تبدیل شده و ظاهرا غروب آن به این زودی ها فرا نخواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز