مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی در پاسخ به خبرنگار برنا:

کودکان کار اتباع خارجی عودت داده می شوند

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۳:۴۲:۲۰
کد خبر: ۸۶۴۶۸۰
چندیست که کودکان کار در چهارراه ها مشغول فعالیت هستند که طی بررسی های انجام شده بیشتر این کودکان از اتباع خارجی هستند در این ارتباط به مناسبت روز جهانی پناهنده سوالی مبنی بر برنامه دولت ایران برای ساماندهی کودکان کار و کودکان زباله گرد مطرح شد. مهدی محمودی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی در پاسخ به خبرنگار برنا به عودت کودکان کار که از اتباع خارجی هستند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا : مهدی محمودی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پناهنده که به مناسبت روز جهانی پناهنده در وزارت کشور برگزار شده بود و در پاسخ به خبرنگار برنا  مبنی بر افزایش تعداد کودکان بی هویت و کودکان کار در ایران گفت: درد آور است که در سر چهارراه‌ها کودکانی  کار یا تکدی گر داریم. مدتی اقدام به شناسایی و سرشماری برخی از این افراد کردیم.

 وی افزود: برخی از این کودکان کار خانواده دارند و پناهندگانی هستند که به صورت مجاز و غیر مجاز در ایران حضور دارند برخی از خانواده‌های این کودکان آنان را  به تکدی گری وا می دارند که عمدتاً از اتباع افغانستان نیستند و در حال شناسایی و سرشماری آنان هستیم.

 مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی تصریح کرد: برای جمع آوری این کودکان برنامه جدی داریم که از آن جمله می‌توان به اقدامات بازدارنده برخورد با خانواده ها و گرفتن تعهد از آنان اشاره کرد همچنین کودکان فاقد هویت به بهزیستی تحویل داده می شوند و با همکاری متولی امر به کشورهای خود عودت داده می‌شوند.

 محمودی با اشاره به اینکه اکثر کودکان کار اتباع افغانستان نیستند به حضور سایر کودکان از کشورهای غیر از افغانستان به عنوان کودک تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز